نماد سایت فروشگاه دیاکالا

10 تخصص نصاب دوربین مداربسته حرفه ای

Rate this post

دوربین های مداربسته در چند سال گذشته دارای تنوع زیادی شده اند. انتظار مشتریان و کاربران سیستم های دوربین مداربسته نیز از این سیستم ها به مراتب افزایش یافته. علم نصب دوربین های مداربسته یک دانش بین رشته ای است و ترکیبی از برق, الکترونیک, شبکه , رادیو , نرم افزار و سخت افزار است. افراد شاغل درزمینه نصاب دوربین مداربسته برای تسلط به نصب انواع سیستم های دوربین مداربسته نیاز به مجموعه ای از تخصص ها و علوم در زمینه های مختلف دارد.

پیشنهاد ما به نصاب های دوربین مداربسته و یا کسانی که قصد دارند در زمینه نصب دوربین مداربسته فعالیت کنند این است که در مورد موارد زیر تخصص های لازم را کسب کنند.

استاندارد کابل کشی ساختار یافته Structured Cabling

استانداردهای کابل کشی ساخت یافته، به صورت بین المللی استفاده می‌شوند و به وسیله سازمانهایی مانند ISO/IEC، CENELEC، TIA  BICSI و IEEE منتشر می‌شوند. کابل کشی اسناندارد توسط نصاب دوربین مداربسته مهمترین کاری است که در مرحله نصب باید رعایت شود.

در مورد کابل کشی سیستم دوربین مداربسته به وسیله کابل شبکه , کابل کواکسیال و کابل برق استاندارد های مجزا و روشنی وجود دارد . رعایت کردن استاندارد های کابل کشی توسط نصاب سیستم دوربین مداربسته ضروری است . کابل کشی غیر استاندارد در مرحله اول و هنگام راه اندازی دروبین های مداربسته خود را بوسیله قطعی تصویر , نویز , پارازیت و تیرگی تصویر نشان می دهد. در طول زمان هم کابل کشی غیر استاندارد باعث کاهش عمر کابل ها و تجهیزات شده و خسارات جبران ناپذیری را به سیستم وارد می کند.

حتما اجرای سیستم دوربین مداربسته توسط نصاب دوربین مداربسته آموزش دیده بصورت استاندارد باید صورت گیرد.

اگر نصاب دوربین مداربسته هستید و هنوز از استاندار های کابل کشی و سیم کشی اطلاع ندارید پیشنهاد می کنم کتاب های هنرستان رشته برق را مطالعه کرده یا بوسیله لینک های مقابل استاندارد های ANSI , TIA , BICSI , EIA را مطالعه نمایید.

اصول نقشه کشی برق و نرم افزار AUTO CAD

به طور در پروژه های بزرگ نیاز خواهد بود که جانمایی دوربین های مداربسته , جانمایی منابع تغزیه , محل قرارگیری سرور و مسیر های کابل کشی در نقشه ای به عنوان نقشه سیستم های حفاظتی و امنیتی ترسیم شود و به تایید کارفرما و ناظر مجموعه برسد. علاوه بر پروژه های بزرگ حتی برای نصب سیستم دوربین مداربسته در مکان های کوچک و متوسط ترسیم نقشه کار کمک بزرگی به نصاب دوربین مداربسته جهت برآورد میزان کابل کشی و پرزنت کار خواهد کرد.

یقینا کارفرما به تیم نصاب دوربین مداربسته که در نقشه کار را در دستش داشته باشد آسانتر اعتماد خواهد کرد!

شرکت های نصب دوربین مداربسته حرفه ای قبل از شروع به اجرای پروژه, نقشه کار را ترسیم می کند و تاییدیه کارفرما را بر روی آن نقشه و نحوه اجرای کار خواهد گرفت که پس از پایان پروژه شبهه و اختلافی میان کارفرما و نصاب باقی نماند.

پارامتر های افت ولتاژ و سیکنال Voltage Drop

اجرای نصب سیستم دوربین مداربسته جهت مکانهای بزرگ شامل صد ها و حتی چند کیلومتر کابل کشی می شود. استفاده از چند کیلومتر کابل بدون در نظر گرفتن مقادیر مقاومت کابل ها و افت ولتاژ در طول موجب ایجاد نویز و قطعی سیستم می شود. در کتب برق تاسیسات الکتریکی مباحثی در قالب افت توان و ولتاژ وجود دارد که با توجه به جداول و فرمول های مباحث برق می توان میزان افت ولتاژ را محاسبه نمود و قطر کابل ها را اصلاح کرد. اگر می خواهید درباره افت ولتاژ بیشتر بدانید اینجا را مطالعه کنید.

اصول تنظیمات و عیب یابی شبکه های کامپیوتری

هم اکنون که در حال مطالعه این مقاله هستید زیرمجموعه های تحقیق و توسعه شرکت های بزرگ تولید کننده دوربین مداربسته به دنبال گسترش امکانات سیستم های خود بر بستر شبکه هستند . در سالهای اخیر با توجه به توسعه امکانات دستگاه های مرکزی دوربین مداربسته بر روی شبکه, انتظار مشتریان نیز جهت سهولت در استفاده از دوربین مداربسته بالا رفته . حتی اگر در محلی کوچک مشغول نصب سیستم دوربین مداربسته هستید مطمعنا کارفرما از شما خواهد خواست تصاویر زنده, بازپخش و منو تنظیمات را روی لپ تاب و یا گوشی و تبلت خود داشته باشد.

نصاب های دوربین مداربسته ی آموزش دیده به خوبی اهمیت تنظیمات شبکه را درک خواهند کرد و در انتخاب رنج آی پی سیستم و امنیت آن بصورت حرفه ای عمل می کنند.

شرکت های نصب دوربین مداربسته نیز در این مورد دستورالعمل های خاص خود را دارند و عمدتا طبق استاندارد های اجرای شبکه اکتیو عمل می کنند.

تسلط به نصب تنظیم نرم افزار CMS

پس از اجرای تنظیمات شبکه در برخی موارد مشتریان درخواست نصب نرم افزار مدیریت دوربین بر روی لپ تاب یا رایانه شخصی خود را دارند و این کار در محدوده وظایف نصاب دوربین مداربسته است. نرم افزار های مربوط به برند دستگاه خود را همراه داشته باشید و طریقه نصب و راه اندازی آن را بیاموزید.

آشنایی با سیستم های انتقال رادیو وایرلس WiFi

در مسیر اجرای زیر ساخت های دوربین مداربسته نصاب دوربین همیشه به مواردی بر خواهد خود که بین دو محل نمی توان کابل کشید یا کابل کشی در مسافت زیادی انجام می شود. بهترین کاری که در این مواقع می توان کرد استفاده از آنتن های وایرلس ( مانند میکروتیک SXT LITE5 ) و رادیو ها می توان استفاده کرد.

در مورد نصب سیستم های رادیو و وایرلس در مسافت های زیر 1 کیلومتر بهتر است نصاب دورین مداربسته یا شرکت نصب کننده دوربین خود اقدام کند اما در مورد انتقال دیتا به مسافت های بالای یک کیلومتر بدلیل وجود انحنای زمین , آلودگی فرکانسی و موانع بهتر است از متخصصان وایرلس کمک بگیرید.

خروج از نسخه موبایل