نماد سایت فروشگاه دیاکالا

اطلاعات کامل درباره پاساژ علاءالدین تهران

بازار موبایل علاالدین
4.5/5 - (2 امتیاز)

 پاساژ علاالدین کجاست؟

به نقل از روزنامه شهروند، پاساژ علاءالدین که در تقاطع خیابان حافظ و جمهوری واقع شده است از معروف‌ترین مراکز  و بورس فعال خرید و فروش موبایل , تبلت و لوازم جانبی تلفن همراه در تهران است. حاج آقا علاءالدین مالک این کل مجموعه که از ابتدای دهه ۵۰ در این محل کاسب بوده با وسعت بخشیدن به ملک خود، در ‌سال ۷۴ ساخت آن را آغاز کرد.

 

ساخت‌وساز پاساژ علاالدین  ۴ ‌سال طول ‌کشید و از ‌سال ۷۸ تا ۷۹ واگذاری حدود ۱۱۰۰ مغازه در ۱۱ طبقه و طی سه فاز انجام شد. اسناد این مجموعه روی سه کالای کامپیوتر، صوتی و تصویری ، دوربین مداربسته و موبایل تنظیم شده‌اند. روزانه حدود ۳۰‌ هزار نفر به مجتمع تجاری علاالدین تهران مراجعه می‌کنند.

برای مشاهده انواع دوربین ها و تجهیزات و مقایسه مشخصات فنی و قیمت ها می توانید صفحه قیمت دوربین مدار بسته را مشاهده کنید .

 

گفته می‌شود تمامی مغازه‌های این پاساژ تنها بصورت سرقفلی یا برای اجاره به کسبه واگذار می‌شوند و این سبک تحویل مغازه برای فروش کالا موجب بروز حاشیه‌های بسیاری برای  پاساژ علاءالدین شده است.

چند سالی می‌شود که تبلیغات منفی علیه این مجموعه موجب کاهش مخاطبان و خریداران موبایل از آن شده است، حال آنکه افتتاح یک مجموعه عظیم و شیک‌تر در همین زمینه در چند متری پاساژ علاءالدین رقابت تنگاتنگی را در تقاطع خیابان حافظ و خیابان جمهوری برای موبایل‌فروشان ایجاد کرده است.

راه های دسترسی به پاساژ علاءالدین

مجتمع بزرگ تجاری علاالدین در مرکز شهر تهران و منطقه شهره 12 واقع شده . پاساژ علاءالدین واقع در بورس تلفن همراه و الکترونیک تهران, خیابان جمهوری نبش پل حافظ و و 500 متر بعد از بازار علاالدین 2 که بورس دوربین مداربسته است واقع شده . دسترسی به وسایل نقلیه عمومی از شمال شرق ایستگاه متروی فردوسی ، از شمال غرب ایستگاه متروی ولیعصر ، از جنوب شرق ایستگاه متروی امام خمینی ، از جنوب متروی حسن آباد و از شرق مترو سعدی نزدیکترین ایستگاههای مترو به پاساژ علاءالدین است.

برای مشاهده مکان بازار علاالدین بر روی نقشه گوگل اینجا را لمس نمایید.

تلفن تماس پاساژ علاالدین

جهت تماس با هیئت مدیره پاساژ علاالدین می توانید با شماره زیر تماس بگیرید:

۹۸۲۱۸۸۳۴۴۴۶۳+

 

مالک پاساژ علاءالدین کیست

حاج رضا علاالدین پسر بزرگ حاج ناصر علاءالدین و از یک خانواده 6 نفره، مدیر و صاحب پاساژ علاالدین است که نام خود را بر ملک خود نهاده است.

وی در رشته ریاضی تحصیل کرده و در مورد خانواده خود می گوید:

از کودکی و در خانواده به ما آموختند که روی پای خودمان بایستیم و کار و تلاش کنیم. ضمن این که خانواده برای ما خیلی مهم است.

وی در مورد نام پاساژ میگوید:

 شاید اشتباه کردم و نباید از نام فامیل خودمان استفاده می کردم. ولی می شود گفت هم خوب است و هم بد. در بعضی مواقع خوب و از برخی جهات بد است.

حاج رضا علاءالدین، مالک و سازنده پاساژ علاءالدین در خیابان جمهوری تهران که قلب خریدوفروش موبایل در پایتخت است، با این جمله نشان می دهد خیلی هم از شهرتی که از این راه به دست آورده رضایت ندارد.

نمایندگی های شرکت های تلفن همراه در علائدین

نمایندگی سامسونگ در علاالدین

تقریبا بر روی 70 درصد فروشگاه های بازار در طبقات همکف و اول لوگو آبی رنگ سامسونگ نقش بسته که اکثرا خود را نماینده رسمی سامسونگ معرفی می کنند. نکته جالب در مورد این نمایندگان این است که شرکت SAMSUNG تا تاریخ نگارش این مقاله فقط دو فروشگاه را در بازار علائدین به عنوان نماینده خود معرفی کرده.

پارت اورجینال – کد 796
خیابان جمهوری-پاساژ علاءالدین-طبقه همکف-شماره 29

تلفن : 021-66748039

ایمیل : hamid.mahdavi87@gmail.com

سامسونگ مرکزی – کد 836

خیابان جمهوری – پاساژ علاالدین-طبقه همکف پلاک 14/16

تلفن : 021-66718880

ایمیل : Monavari.Samsung@gmail.com

جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید به سایت سامسونگ بخش ایرن مراجعه نمایید.

نمایندگی اپل در بازار علاالدین تهران

میتوان گفت اکثر فروشندگان در بازار علاالدین از مشتریانی که به گوشی ها یا لوازم جانبی اپل نیاز دارند به دلیل استفاده بالا علاقه خاصی نشان می دهند. کمپانی اپل هنوز در بازار علاالدین نماینده رسمی ای معرفی نکرده.

نمایندگی نوکیا در پاساژ علاء الدین

نوکیا در سالهای اخیر با ارائه گوشی های جدید و هوشمند نه مثل قبل اما فعالیت رو به رشدی را آغاز کرده . فروشگاه های زیادی را در بازار علاالدین می توانید بیابید که انواع گوشی های نوکیا و لوازم جانبی آن را عرضه می کنند.

نمایندگی ال جی و سونی در پاساژ علاء الدین

 

 

لیست و شماره تلفن فروشندگان بازار موبایل علاالدین

بازار علاالدین در 11 طبقه دارای 1100 واحد تجاری است که اکثر آنها در زمینه فروش و یا تعمیرات و لوازم جانبی موبایل و تبلت فعال هستند. به نقل از وبسایت فنی کار لیست و شماره تلفن کسبه بازار علاءالدین در زیر آورده شده.

قیمت پاساژ موبایل علائدین تهران

خبرگزاری ایسنا در سال 93 مقاله ای منتشر کرد و طی محاسباتی ارزش مالی پاساژ علائدین را 1800 میلیارد تومان تخمین زد. لازم به ذکر است که در سال 1393 تقریبا 3000 تومان بود.

خبرگزاری isna.ir:

ارزش اقتصادی، بیش از 1800 میلیارد تومان است

برآوردهای تقریبی نشان می‌دهد ارزش اقتصادی بازار علاءالدین بیش از 1800 میلیارد تومان است. این رقم حداقل ارزش اقتصادی 1100 واحد تجاری این پاساژ است. پاساژ علاءالدین 10 طبقه بود. با تخریب طبقه‌ای که به طبقه هفتم معروف بود، 9 طبقه شد. دو طبقه دیگر این پاساژ یعنی طبقات منفی یک و منفی دو نیز غیرقانونی احداث شده است. این طبقات قرار بود پارکینگ باشد.

هر طبقه پاساژ حدود 110 واحد تجاری را در خود جای داده است. یکی از فروشندگان و فعالان بازار موبایل در این پاساژ به خبرنگار ما گفت: جز طبقه تخریب شده هفتم، این پاساژ 110 واحد تجاری فعال را در خود جای داده است.

قیمت سرقفلی هر واحد تجاری (حداقل 12 متر مربع) بین یک تا 1.5 میلیارد تومان است. به این ترتیب قیمت سرقفلی هر طبقه بین 110 تا 165 میلیارد تومان برآورد می‌شود. با احتساب طبقه تخریب شده هفتم – وجود 1210 واحد تجاری – قیمت سرقفلی کل پاساژ چیزی حدود 1800 میلیارد تومان می‌شود.

لازم به توضیح است که هیچ‌کدام از صاحبان مغازه‌های این پاساژ مالکیت آنها را در اختیار ندارند و فقط سرقفلی واحدها به آنها فروخته شده است.

بیش از 89 هزار نفر در روز به پاساژ علاءالدین مراجعه می‌کنند

بررسی میدانی خبرنگار «اعتماد» بر اساس اعلام کسبه فعال نشان می‌دهد روزانه بیش از 10 هزار نفر به پاساژ علاءالدین مراجعه می‌کنند. این در حالی است که به گفته شهرام گیل‌آبادی رئیس مرکز ارتباطات شهرداری تهران، تردد مراجعه‌کنندگان در پاساژ علاءالدین حداقل ساعتی 6400 نفر است که این آمار نشان می‌دهد که اطلاعات واقعی با اطلاعات کسبه تفاوت فاحشی دارد. بر این اساس در 14 ساعت کاری پاساژ علاءالدین با احتساب ساعتی 6400 نفر، تعداد مراجعه‌کنندگان به این پاساژ در یک روز بیش از 89 هزار و 600 نفر است که اگر حتی تعداد مراجعه‌کنندگان از ساعت 12 تا 14 را در نظر نگیریم به عدد 72000 بازدید‌کننده در روز می‌رسیم بیشتر خریداران از این پاساژ خریداران عمده هستند که معمولاً با مراجعه حضوری کالاهای مورد نیاز خود را تأمین نمی‌کنند، چراکه یا خودشان مغازه دارند یا در پاساژ موبایل‌های دیگر فعالیت می‌کنند یا از شهرستان برای تأمین کالاها اقدام می‌کنند. اما اگر هرکس حتی یک بار هم از جلوی این پاساژ رد شده باشد، خیل عظیمی از جمعیت و هیاهو را به راحتی در ورودی‌ها و داخل راهروها مشاهده می‌کند. فروشندگان درباره تعداد مشتریانشان می‌گویند: روزانه بین 200 تا 330 نفر به هر مغازه مراجعه می‌کنند. بدیهی است کسی که وارد پاساژ می‌شود به یک مغازه نمی‌رود و چرخی در پاساژ می‌زند، از این رو مغازه‌ها با مشتریان تکراری روبه‌رو می‌شوند.

گردش مالی برخی مغازه‌های پاساژ به دو میلیارد تومان در روز می‌رسد

بررسی میدانی «اعتماد» نشان می‌دهد که فروش مغازه‌های این پاساژ روزانه بین هفت میلیون تومان تا دو میلیارد تومان است! دو میلیارد تومان عدد بزرگی برای فروش روزانه یک مغازه 21.5 متر مربع است ولی با توجه به اینکه قیمت محصولات این فروشگاه بین 200 هزار تومان تا 10 میلیون تومان است، طبیعی است که فروش عمده این کالاها به شهرستان‌ها روزانه به بیش از دو میلیارد تومان در روز هم برسد. اما در این میان فروشندگان لوازم جانبی میزان فروش روزانه خود را بین هفت تا 10 میلیون تومان در روز عنوان می‌کنند.

خروج از نسخه موبایل