دوربین مداربسته دید در شب رنگی
دوربین مداربسته دید در شب رنگی چیست؟
5/5 - (3 امتیاز)

دوربین مداربسته دید در شب رنگی در واقع مانند یک تلویزیون مدار بسته است و معمولا برای نظارت و کنترل بیشتر در مکان مربوطه مورد استفاده قرار می گیرد. مدار بسته به این معنی است که برنامه ها معمولاً به تعداد محدودی در مانیتور منتقل می شوند، برخلاف تلویزیون معمولی که برای عموم مردم پخش می شود.  از شبکه های دوربین مداربسته اغلب  برای نظارت و کنترل محیط مانند  شناسایی  کردن افراد و  همچنین برای جلوگیری از فعالیت های مجرمانه همچون سرقت ، ایجاد مزاحمت و ثبت تخلفات ترافیکی در شهر مورد استفاده قرار می گیرند امروزه پیشرفت خوبی در تولید این محصولات صورت گرفته است.

یکی از نمونه دوربین های تولید شده دوربین مداربسته دید در شب رنگی است که می تواند در تاریکی شب جزییات را با وضوح و به صورت رنگی ثبت و ضبط کند که با توجه به سیستم پیشرفته به کار رفته در آن امروزه شاهد کاربردهای متنوع آن در برخی از مکان ها هستیم.

دوربین مدار بسته چگونه کار می کند؟

در اغلب دوربین های مدار بسته سیستم های آنالوگ و دیجیتال کاملاً متفاوت عمل می کنند اما شبکه های دوربین مدار بسته مدرن از نرم افزار و سخت افزار تبدیل، برای تبدیل آنالوگ به دیجیتال استفاده می کنند که به این فرآیند مقاوم سازی می گویند. دوربین با استفاده از حسگرهای تصویری که در آن تعبیه شده است قابلیت ثبت و ضبط تصاویر را از طریق لنز دارد.

این تصاویر و اغلب صدا به صورت بی سیم یا کابل به ضبط کننده یا نوار منتقل می شوند.. امروزه با پیشرفت تکنولوژی انواع متنوعی از دوربین مدار بسته از جمله دوربین مدار بسته دید در شب رنگی طراحی و ساخته شده است که قابلیت های فوق العاده ای در ضبط و ثبت تصاویر در شب دارد.این سیستم به عنوان یک تجهیزات نظارتی کاربردهای متفاوتی دارد که اغلب در مکان های باز و بسته مورد استفاده قرار می گیرد. ما در این مقاله قصد داریم دوربین مدار بسته دید در شب رنگی را مورد بررسی قرار دهیم پس به شما پیشنهاد می کنیم این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

ضرورت استفاده از دوربین دید در شب رنگیمعرفی دوربین مدار بسته دید در شب رنگی :

اصطلاح دید در شب به معنی ثبت و ضبط تصاویر در شب است این دوربین ها قادر به دیدن در تاریکی هستند، بنابراین در شب به شما تصاویر را ارائه می دهند در واقع ضبط و ثبت تصاویر از طریق جذب نور مادون قرمز، که به عنوان تابش حرارتی نیز شناخته می شود، به دست می آید. همه موجودات زنده مادون قرمز ساطع می کنند و امکان ثبت تصویر آنها را در دوربین فراهم می کند.

این دوربین ها برای گرفتن عکس در مکان مورد نظر از فلاش استفاده نمی کنند. در عوض، بسیاری از دوربین‌های مادون قرمز دارای یک سری LED قرمز کوچک در یک دایره در اطراف لنز دوربین هستند که نور مادون قرمز را در سراسر میدان دید دوربین منتشر می‌کنند و سپس نوری را که به عقب بازمی‌گردد، ثبت می‌کنند. تصاویر ضبط شده به صورت سیاه و سفید ثبت می شوند.

گرفتن تصاویر با رنگ واقعی امکان پذیر نیست، زیرا رنگ بسته به طول موج نوری که یک جسم در معرض آن قرار می گیرد متفاوت است. استفاده از یک دوربین با وضوح بالا سطحی از جزئیات تصویر را ارائه می دهد که به جمع آوری شواهد واضح از هرگونه مزاحم یا حادثه در میدان دید دوربین شما کمک می کند. از نظر میدان دید، حتماً تمام نقاط ورودی را با دوربین بپوشانید تا مطمئن شوید که هیچ کس نمی تواند از نگاه دوربین های دید در شب شما دور بماند.

ضرورت استفاده از دوربین مدار بسته دید در شب رنگی :

امروزه نظارت یک ابزار ضروری برای ایمن نگه داشتن دارایی ها و افراد به طور کلی است. شب‌هایی که فرض می‌کنیم همه خوابند، همیشه اوضاع  آن طور که فکر می کنیم امن نیست به همین دلیل،  یک سیستم نظارتی ضروری است که همه چیز بدون توجه به ساعتی که باشد را کنترل و نظارت کند.

دوربین های مدار بسته دید در شب رنگی دارای فناوری پیشرفته ای هستند که امکان انجام این کار را فراهم می کند. برخی از دوربین ها به لطف نور خورشید، فیلم های خیره کننده ای را در طول روز می گیرند با این حال، ممکن است همان دوربین نتواند فیلم  را در شب در خارج از ملک ضبط کند. سیستم های دوربین های مدار بسته دید در شب رنگی امروزی دارای مجموعه ای چشمگیر از ویژگی های دوربین امنیتی پیشرفته هستند که امکان نظارت تصویری در شب را آسان، موثر و دقیق می کند.

دوربین مداربسته دید در شب رنگی می تواند محیط های کم نور تا کاملا تاریک را بدون افت کیفیت تصویر کنترل کند با کمک یک دوربین امنیتی دید در شب با وضوح بالا،  شما می توانید شبانه روز هر کجا را که بخواهید نظارت کنید. در فاصله IR طولانی تا 100 فوت، تصاویر با کیفیت بالا بر روی دوربین مدار بسته ثبت و ضبط می شود .

پس از غروب خورشید، دوربین مدار بسته دید در شب رنگی به طور خودکار به نور نزدیک مادون قرمز برای تغییر حالت شب متکی می شود و در شرایط نوری کم نور یا تاریک دوربین مدار بسته با فناوری هایی مانند طیف گسترده دینامیکی و روشنگرهای IR، تصاویری با نوردهی بالا تولید می کند که به راحتی تصاویر مربوطه را ضبط می کند. شما همچنین می توانید محیط ملک خود را حتی زمانی که بیرون تاریک است به راحتی مشاهده کنید.

چند نوع دوربین مداربسته دید در شب وجود دارد ؟

دوربین های مداربسته دید در شب در دو نوع دید در شب رنگی و دید در شب سیاه سفید وجود دارند.

مزایای دوربین های مدار بسته دید در شب رنگی مزایای دوربین های مدار بسته دید در شب رنگی :

در اینجا بهترین ویژگی های دوربین های دید در شب مادون قرمز را بیان خواهیم کرد.

  • گرفتن فعالیت شبانه در داخل یا اطراف ملک شما
  • بالا بردن امنیت خانه شما
  • یک بازدارنده بصری برای مزاحمان
  • قیمت مناسبی دارند

علاوه بر موارد بالا می توانیم به برخی از مزایای دوربین مدار بسته نیز اشاره کنیم که در ادامه آنها را بیان خواهیم کرد.

کیفیت تصویر عالی :

یکی از مزایای اصلی دوربین های مدار بسته روز و شب این است که کیفیت تصویر استثنایی را هم در روز و هم در شب ارائه می دهند. برخلاف سایر گزینه‌ها که فقط در طول روز به خوبی کار می‌کنند، می‌توانند فیلم‌های ویدیویی با کیفیت بالا را در تاریکی کامل نیز ضبط کنند.

تطبیق پذیری :

در طول روز، دوربین های روز و شب به عنوان دوربین های رنگی عمل می کنند. یک حسگر داخل دستگاه به طور خودکار زمانی که به تاریکی می‌رسد تشخیص می‌دهد و دوربین را به حالت دید در شب تغییر می‌دهد. این LED ها مادون قرمز داخلی دوربین را روشن می کند.

بسته به مدلی که انتخاب می کنید، تصویر شب ممکن است سیاه و سفید باشد یا مایل به سبز باشد. LED های مادون قرمز با چشم غیرمسلح نامرئی هستند مگر اینکه مستقیماً به دوربین نگاه کنید. این به شما امکان می دهد بدون اینکه اکثر مردم بدانند که در دوربین هستند، از فعالیت ها عکس بگیرید و مکان مورد نظر را کنترل کنید.

اندازه ها و شکل های مختلف :

دوربین های روز و شب در اشکال و اندازه های بسیار متنوعی وجود دارند، بنابراین می توانید تقریباً هر سبکی را که نیاز دارید انتخاب کنید.

تنظیم رنگ الکترونیکی :

به لطف فیلتر برش مکانیکی موجود در دوربین های مدار بسته روز و شب، آنها تنظیم الکترونیکی رنگ را انجام می دهند. این به دوربین ها اجازه می دهد تا در هر زمانی از شبانه روز عکس و فیلم با کنتراست مناسب بگیرند.

استفاده از دوربین های دید در شب برای منازلاستفاده از سیستم های دوربین مدار بسته برای کسب و کار شما :

دوربین مدار بسته در نظارت و کنترل کردن مکانی که در آن نصب می شود اهمیت بالایی دارد.

دوربین مداربسته می تواند مجموعه ای از مزیت ها را در ساختمانی که در آن نصب شده است، همراه با محتویات آن برای ساکنین ارائه  دهد که در ادامه متن به شرح هر یک خواهیم پرداخت:

بازدارنده جرم :

ناگفته نماند؛ که نصب دوربین مداربسته در محل شما به عنوان یک بازدارنده جدی برای مجرمان و افرادی که فعالیت های غیرقانونی انجام می دهند عمل می کند. مشاهده دوربین مداربسته خطر و حضور قانون را استنباط می کند و هر کسی را که قصد انجام جرمی را دارد از انجام آن باز می دارد.

نظارت بر فعالیت ها :

سیستم های دوربین مدار بسته می توانند آنچه را که در محل نصب آنها اتفاق می افتد، پیگیری کنند. با نظارت بر فعالیت کارگران و بازدیدکنندگان در مکان مورد نظر، شما و نیروی کارتان می‌توانید  آرامش کامل داشته باشید.

جمع آوری شواهد :

در صورت وقوع یک جنایت در محل شما، داشتن یک سیستم دوربین مداربسته واقعاً سودآور است زیرا راهی برای جمع‌آوری شواهد برای کمک به  آنچه اتفاق افتاده است ارائه می‌کند. با کمک مدارک اضافی از دوربین مداربسته، جرایم را می‌توان بسیار آسان‌تر حل کرد.

حل و فصل کردن اختلافات :

وقتی نوبت به حل و فصل اختلافات می رسد، فیلم دوربین های مدار بسته می تواند فوق العاده مهم باشد. این برای سناریوهای داخلی و تجاری صدق می کند. چه با اختلافات خانوادگی، چه اختلافات کارکنان یا درگیری بین کارکنان و مشتریان، با مراجعه به فیلم‌های دوربین مداربسته، شما به راحتی حقیقت را خواهید فهمید.

سخن پایانی :

یک دوربین مداربسته دید در شب رنگی با کیفیت، عموماً نقش بسزایی در ثبت و ضبط تصاویر در شب دارد. دوربین های امنیتی با دید در شب رنگی، دارای حسگرهای تصویر قدرتمندی هستند که به نور حساس تر هستند این به حسگر اجازه می‌دهد تا نور مرئی بیشتری را جذب کند و  دوربین‌ها  در شرایط کم نور به ارائه رنگ ادامه دهند. دوربین های دید در شب به اندازه کافی سازگار هستند تا در شرایط مختلف نوری و آب و هوایی کار کنند اکثر آنها تطبیق پذیری را برای ضبط سیاه و سفید یا رنگی ارائه می دهند. فیلم های رنگی می توانند اطلاعات مفیدی مانند رنگ مو یا لباس سارقان را ارائه دهند. شما می توانید انواع دوربین مداربسته را از فروشگاه دیاکالا خریداری نمایید.