اشتباهات رایج در خرید دوربین مداربسته
۱۰ اشتباهات رایج در خرید دوربین مداربسته
5/5 - (5 امتیاز)

۱۰ اشتباهات رایج در خرید دوربین مداربسته ،  نصب دوربین مدار بسته در خانه یا محل کسب و کار امنیت لازم را فراهم می کند. شاید شما هم از آن دسته افرادی هستید که قصد پیاده سازی و نصب دوربین مدار بسته را خانه یا محل کار خود دارید و مایل اید با نصب این سیتم امنیت را در خانه و محل کار خود بالا ببرید.دوربین مدار بسته دارای مزایای بیشماری است که براساس همین مزایا شما می توانید دوربین مدار بسته مناسبی را در خانه و محل کار خود نصب کنید.

اما یکی از نکات مهمی که باید در نظر داشته باشید این است که در زمان خرید دوربین مدار بسته دچار اشتباهات رایج در زمان خرید نشید ما در این مقاله با توجه به اهمیت خرید دوربین مدار بسته مناسب در فراهم کردن امنیت مکان مورد نظر قصد داریم اشتباهات رایج در خرید دوربین مداربسته را برای شما بیان کنیم تا شما در زمان خرید با آگاهی از این اشتباهات بتوانید مناسب ترین دوربین مدار بسته را خریداری کنید.

دوربین های مدار بسته این روزها موضوعی بحث برانگیز است که نصب آن در مکان مورد نظر موجب بالا رفتن امنیت ساکنین می شود. اگرچه این سیستم  به عنوان یک اقدام پیشگیرانه در برابر سارقان نصب می شوند، اما برای افزایش بهره وری کارکنان نیز عملکرد بالایی دارد.

وقتی دوربین مداربسته ای در محیط خود نصب می کنید مدت زمان زیادی نمی گذرد که متوجه کارایی آن در محیط مورد نظر می شوید.  در بعضی از موارد ممکن است حتی بخش کوچکی از انتظارات شما نیز برطرف نشود. یکی از علت های بزرگ این موضوع اشتباهات رایج در طراحی ، خرید و نصب دوربین مداربسته می باشد.

دوربین ها را می توان در گوشه یا وسط اتاق نصب کرد در واقع محل نصب دوربین مدار بسته در کیفیت و زاویه تصویر تاثیر بسزایی دارد. نصب دوربین مدار بسته در خانه یا محل کسب و کار با مزایای زیادی همراه خواهد بود که در ادامه ما به بررسی این مزایا می پردازیم.

مزایای نصب دوربین مداربسته :

دلایل نصب دوربین مداربسته و مزایای نصب آن به شرح زیر است:

جلوگیری از سرقت داخلی و خارجی :

اشتباهات رایج در خرید دوربین مداربسته ، هر صاحب کسب و کاری می داند که باید از خود و کسب و کار خود در برابر آسیب های غیرضروری از عوامل داخلی و خارجی محافظت کند. سرقت داخلی توسط کارکنان و سرقت خارجی توسط سارقان دیگر عامل بسزایی در ورشگستگی کسب و کار دارد.

در واقع بیش از 33 درصد ورشگستگی کسب و کار بیشتر به خاطر دزدی کارکنان می باشد که خسارت های زیادی را به کسب و کار مورد نظر وارد می کند.

در چنین مواردی، نظارت دوربین مدار بسته نقطه کور شما را از بین می برد، مراقب کارمندان است، و سرقت یا آسیب اموال کارکنان را قبل از اینکه اتفاقی بیفتد، از بین می برد.

مزایای نصب دوربین های مداربستهپیشگیری از جرم :

اشتباهات رایج در خرید دوربین مداربسته ، دوربین‌های مداربسته به‌عنوان یک ابزار بازدارنده عالی در برابر مجرمان عمل می‌کنند، زیرا سارق‌ها کمتر به مکانی نفوذ می‌کنند که ممکن است توسط دوربین گرفته شود. دوربین های امنیتی در چنین مواردی دقت بیشتری می کنند تا امنیت 100% بیست و چهار ساعته را فراهم کنند

امنیت کارکنان :

نصب دوربین مدار بسته و دید کامل آن در محل کسب و کار امنیت کارکنان را فراهم می کنید در واقع با نصب دوربین مدار بسته می توان همه رفتارهای غیر اخلاقی را بعضی از کارکنان را کنترل کرد.

تضمین رضایت مشتری :

مشتری راضی یعنی یک تجارت خوب. اما متأسفانه، شما نمی توانید همیشه در محل کار حضور داشته و مراقب کارکنان خود باشید. دوربین مداربسته به شما امکان می‌دهد از راه دور تماشا کنید و اگر این امکان وجود ندارد، می‌توانید نوارهای ضبط شده را تماشا کنید تا عملکرد کارکنان را در محل کار ببینید.

برای مشاهده انواع دوربین ها و تجهیزات و مقایسه مشخصات فنی و قیمت ها می توانید صفحه قیمت دوربین مدار بسته را مشاهده کنید .

اشتباهات رایج در خرید دوربین مداربسته :

با نصب دوربین مدار بسته در مکان مورد نظر طولی نمی کشد که شما متوجه عملکرد خوب آن در فراهم کردن امنیت مکان مورد نظر خواهید شد.

اما متاسفانه در بعضی از موارد دستیابی به همه انتظارات از نصب دوربین مدار بسته میسر نخواهد شد در واقع یکی از علت های بروز چنین مشکلی در دوربین مدار بسته به اشتباهات رایج در خرید دوربین مدار بسته برمی گردد.

برای رفع چنین مشکلی بهترین کار این است که از اشتباهات رایج در خرید دوربین مدار بسته مطلع شوید و در زمان خرید دوربین مداربسته داهوا با آگاهی یافتن از این موارد دچار اشتباهات رایج نشوید. ما در ادامه به بررسی برخی از اشتباهات رایج در خرید دوربین مدار بسته می پردازیم و برخی از این اشتباهات را برای شما بیان می کنیم.

اشتباهات رایج در خرید دوربین های مداربستهاشتباهات رایج در خرید دوربین مدار بسته عبارت اند از:

عدم توجه به نیازهای کاربر :

اشتباهات رایج در خرید دوربین مداربسته ، یکی از مهمترین اشتباهات رایجی که در زمان خرید دوربین مدار بسته پیش می آید این است که در زمان خرید به نیازهای کاربر توجهی نمی شود بلکه مشتریان بیشتر به قیمت پایین دوربین مدار بسته توجه می کنند. به طور مسلم دوربین مدار بسته ارزان قیمت کیفیت و قابلیت بالایی در ضبط تصاویر را ندارد و از همه مهمتر نمی تواند بازدهی بالایی در مقابل دوربین های مدار بسته با قابلیت بالا را داشته باشد. عموما اکثر مشتریان بدون در نظر گرفتن نیازهای کاربر به دنبال دوربین مدار بسته با قیمت پایین تر هستند.

انتخاب دوربین مدار بسته با لنز نامناسب :

انتخاب دوربین مدار بسته با لنز نامناسب یکی از عمده اشتباهات رایج در خرید دوربین مدار بسته به شمار می آید.لنز دوربین یک از اجزای بسار مهم در دوربین مدار بسته است که در صورت عدم توجه به کیفیت لنز دوربین و خرید لنز نامناسب دوربین مدار بسته با نصب آن در خانه یا محل کسب و کار نمی توان انتظارات زیادی از عملکرد بالای دوربین مدار بسته داشت. به عنوان مثال اگر جزئیات تصویر دوربین مدار بسته برایتان اهمیت دارد باید در زمان خرید دوربین مدار بسته باید لنز با میلی متر بیشتر و با بزرگنمایی بالاتر را انتخاب کنید در نتیجه فضای دید شما وسیع تر خواهد شد.

در اینجا به شما پیشنهاد می کنیم برای جلوگیری از چنین اشتباهاتی در زمان خرید دوربین مدار بسته با توجه به انتظاراتی که از دوربین دارید و شرایط مکانی که قصد راه اندازی دوربین مدار بسته را در آن دارید سیستم ماسب را انتخاب کنید تا شاهد عملکرد مطلوبی از آن خواهید بود.

خرید دوربین اسپید دام (گردان) چشم ماهی :

دوربین چشم ماهی یا اسپید دام یکی از دوربین های خوبی است که عملکرد بالایی دارد اما نصب این مدل از دوربین ها شرایط خاصی دارند پس اگر این مدل از دوربین ها را بدون توجه به شرایط خاص آنها خریداری کنید دچار اشتباهات رایج در زمان خرید دوربین مدار بشته شده اید.

به یاد داشته باشید خرید این مدل از دوربین ها و نصب آن بدون توجه به شرایط خاص آنها موجب می شود که این دوربین های مدار بسته نتوانند انتظارات شما را در ثبت و ضبط تصاویر برآورده کنند.

دوربین های اسپید دام تنها یک جهت را در هر لحظه پوشش می دهند به همین دلیل توانایی پوشش تمامی نقاط را در یک لحظه ندارند. همچنین این دوربین نیازمند یک اپراتور برای تنظیم و مانیتورینگ دوربین می باشد. البته گاها ممکن است دوربین های اسپید دام توانایی رصد را برای رفع نیاز کاربر داشته باشد و این کاملا بستگی به آن دارد که کاربر نیازمند چه امکاناتی است. بنابراین یکی از اشتباهات رایج در خرید دوربین مداربسته ، خرید دوربین های اسپیددام در محیط بدون اپراتور می باشد.

خرید دوربین های بی سیم :

انواع متنوعی از دوربین های مدار بسته در بازار موجود است که اغلب افراد دچار اشتباهات رایجی از جمله خرید دوربین های بی سیم می شوند. از عمده مشکلات دورین مدار بسته بی سیم این است که خروجی تصاویر با بریدگی و قطع شدن همراه خواهد بود. اگر چه نصب این دوربین ها دردسر زیادی ندارد و بدون کابل کشی انجام می گیرد اما قطع و بریدگی تصاویر یکی از معایب این مدل از دوربین ها به حساب می آید.

برای مشاهده انواع دوربین ها و تجهیزات و مقایسه مشخصات فنی و قیمت ها می توانید صفحه قیمت دوربین داهوا را مشاهده کنید .

خرید دوربین مداربسته با رزولوشن نامناسب :

رزولوشن نامناسب دوربین مدار بسته در ارائه دادن تصاویر نقش بسزایی دارد. انتخاب دوربین مدار بسته با رزولوشن نامناسب یکی از اشتباهات رایج در خرید دوربین مدار بسته است در واقع در زمان خرید قبل از هر چیز باید به رزولوشن دوربین توجه زیادی داشته باشید و با توجه به کیفیت آن در عملکرد بالای آن در ثبت و ضبط تصاویر اقدام به خرید کنید.

ما باید برای خرید دوربین مداربسته بالاترین رزولوشن را انتخاب کنیم زیرا در غیر اینصورت به راحتی دچار اشتباه می شویم زیرا دوربینی را تهیه کردیم که با انتظارات ما مطابقت ندارد و در اصل کارایی برایمان نخواهد داشت. اما باز هم این موضوع برمی گردد به نیاز ما از دوربین مداربسته . اگر احتیاج به ضبط جزئیات تصاویر نداریم و فقط نیاز به پایش اجسام بزرگ داریم مانند پارکینگ ها و …. بهتر است دوربین مداربسته ای با رزولوشن پایین تر تهیه کنیم. نکته حائز اهمیت اینجاست که دوربین با رزولوشن بالا مناسب هر محیطی نیست و باید به طور هوشمندانه ای در انتخاب دوربین مداربسته دقیق عمل کنیم.

عدم پیش بینی قابلیت ارتقا :

از جمله اشتباهات رایج در خرید دوربین مدار بسته عدم پیش بینی قابلیت ارتقا آن است. یکی از نکات مهم در زمان خرید دوربین مدار بسته این است که دوربین در آینده قابل ارتقا باشد و این قابلیت را داشته باشد که در آینده انتظارات شما را با کیفیت مورد قبول برآورده کند. باید به این نکته دقت داشته باشید که دوربین مدار بسته ای که خریداری می کنید در آینده قابل ارتقا باشد و بتواند عملکرد بالاتری نیز داشته باشد.

خرید دوربین مداربستهدر نظر گرفتن فاکتورهای مهم در زمان خرید دوربین مدار بسته :

یک دوربین مدار بسته می تواند یک سارق بالقوه را بترساند یا شواهد زیادی علیه یک سارق در دادگاه ارائه دهد. همچنین می‌توانید از فیلم‌های دوربین امنیتی برای بررسی اینکه چه کسی در حالی که شما در خانه نیستید به خانه شما وارد می شود را به شما نشان دهد اینها بخشی از مزیت های دوربین مدار بسته هستند اما در زمان خرید این سیستم باید با در نظر گرفتن برخی از فاکتورهای اقدام به خرید آن کنید تا در آینده شاهد عملکرد مطلوب آن باشید.

گفته می شود، همه دوربین ها یکسان نیستند اما توجه کردن به این نکات در زمان خرید هر کدام از مدل های دوربین مدار بسته یکسان است این نکات مهم عبارت اند از:

وضوح تصویر :

وضوح فیلم ضبط شده یکی از نکات مهم در زمان خرید دوربین مدار بسته است. اگر به دلیل ضبط تار نتوانید چهره ها را شناسایی کنید، نصب دوربین امنیتی چه فایده ای دارد،به خاطر داشته باشید که هر چه رزولوشن بهتر باشد، اندازه فایل بزرگتر است به همین دلیل است که برخی از افراد دوربین هایی با کیفیت 4K را خریداری می کنند.

دوام دستگاه :

همیشه مکان های دوربین را نیز در نظر بگیرید اکثر دوربین های امنیتی باید در فضای باز بمانند تا ایوان، درب ها یا فضای پارکینگ را زیر نظر بگیرند این بدان معنی است که آنها در معرض دائمی عناصری همچون باران ، باد و طوفان قرار می گیرند. به دنبال دوربینی باشید که بتواند در برابر این عناصر مقاومت و دوام داشته باشد.

خرید دوربین های هوشمند خرید دوربین های هوشمند :

یکی از مدرن ترین ویژگی های دوربین های امنیتی که باید به آن توجه کنید، اتصال هوشمند است یک دوربین هوشمند به شما امکان می دهد بدون توجه به جایی که هستید، به سادگی با دسترسی به آن از طریق یک برنامه گوشی هوشمند آن را کنترل و مدیریت کنید. البته، برای این کار هم گوشی و هم دوربین شما نیاز به استفاده از یک اتصال اینترنتی قوی دارد.

با یک برنامه تلفن، می توانید فیلم های ویدئویی را در زمان واقعی بررسی کنید شما می‌توانید از کنترل‌های روی تلفن خود برای حرکت دوربین، صحبت از طریق بلندگوهای دوربین یا تغییر تنظیمات اصلی مانند غیرفعال کردن سنسورهای حرکت یا دید در شب استفاده کنید.

محدوده دید :

آیا دوربین می تواند از چپ به راست حرکت کند؟ آیا قابلیت کج شدن به بالا و پایین را دارد؟ بنابراین اگر دوربین مداربسته نمی تواند در این چهار جهت حرکت کند، آن را نخرید.  عدم توجه به محدوده دید دوربین مدار بسته شما توانایی نظارت بر هر گوشه را نخواهید داشت و نقاط کوری باقی می ماند که سارقان می توانند از آنها به نفع خود استفاده کنند.

فضای ذخیره سازی DVR و NVR  نامناسب :

در سیستم های امنیتی علاوه بر اینکه دوربین مداربسته پایش تصاویر را انجام می دهد یکی از بزرگترین نیازها ذخیره سازی تصاویر می باشد تا بتواند در صورت لزوم به آنها رجوع و استفاده کنیم. فضای ذخیره سازی یعنی هاردی که در دستگاه کار گذاشته می شود در این خصوص باید به DVR , NVR های مختلفی در بازار وجود دارند که می توانند از تعداد هارد دوربین مداربسته پشتیبانی کنند .

در اینصورت اگر ما به فضای گسترده ذخیره سازی نیاز داریم باید دستگاهی را انتخاب کنیم که بتواند بیشترین تعداد هارد ممکن را پشتیبانی کند در غیر اینصورت دچار اشتباه می شویم و اگر نیاز به فضای ذخیره سازی زیادی نداشته باشیم نیاز به هزینه زیادی نداریم و می توانیم دستگاهی را انتخاب کنیم که تنها یک هارد را پشتیبانی می کند.

نکته دیگری که در این زمینه باید به آن توجه شود انتخاب هارد با حجم فضای کافی است. به طور مثال بر اساس نیازمان هارد ۴ ترا انتخاب می کنیم ولی بر اساس نیاز دیگری ۸ ترا انتخاب می کنیم تا بتوانیم از سیستم امنیتی به طور صحیح استفاده کنیم و از اشتباه رایج در انتخاب دوربین مدار بسته جلوگیری کنیم. چنین انتخاب درستی از طراح سرچشمه می گیرد و تا حدود زیادی مانع از بروز این چنین اشتباهات می شوند؛ زیرا نیاز های شما را می سنجند و حتی نیازهای آینده را پیش بینی می کنند.

در ادامه به بررسی ۱۰ مورد از اشتباهات رایج در خرید دوربین مداربسته می پردازیم:

  1. سردرگمی برای خرید دوربین مداربسته وای فای یا وابرد : پیشنهادی که می توانیم به شما بدهیم این است که دوربین مداربسته وایرد بهتر است و شما می توانید اطلاعات خود را از هرگونه سرقت حفظ کنید و این دوربین ها دارای حافظه داخلی هستند.
  2. خرید دوربینی با وضوح پایین تر : دوربین هایی با رزولوشن ۲ مگاپیکسل بهتر است و پایین تر از آن توصیه نمی شود.
  3. خرید دوربین مداربسته با نرخ پرفروش ترین در بازار : گاهی بعضی از افراد تصور می کنند اگر پرفروش ترین دوربین بازار را خریداری کنند کار درستی انجام شده است ولی باید بدانید هرچقدر که پرداخت میکنید همانقدر از کیفیت دریافت میکنید.
  4. خرید ارزان ترین دوربین مداربسته : هیچ وقت دوربین مداربسته چینی ارزان را خریداری نکنید زیرا آنها به راحتی هک می شوند و می توانند به سرعت به سرورهای مخرب وصل شوند.
  5. عدم استفاده از nvr
  6. انتخاب دوربینی با زاویه کم و باریک
  7. انتخاب دوربینی با وضوح پایین تصویر در شب
  8. خرید دوربین هایی با قابلیت ضبط کلاد و پرداخت مبلغ ماهانه
  9. خرید دوربین مداربسته با فناوری کلاد
  10. خرید دوربین مداربسته بدون فضای ذخیره سازی محلی

سخن پایانی

این روزها خرید و نصب دوربین مدار بسته در خانه و محل کار در بالا بردن امنیت ساکنین نقش بسزایی دارد به همین خاطر در زمان خرید باید به فاکتورهای مهم خرید توجه داشته باشید تا دچار اشتباهات رایج در زمان خرید دوربین مدار بسته نشید.