دوربین مخفی یا دوربین جاسوسی بیسار کوچک بیسیم
جدیدترین انواع دوربین مخفی و دوربین جاسوسی + عکس
5/5 - (4 امتیاز)

دوربین مداربسته کوچک انواع مختلف دارند مانند دوربین های لامپی که چراغ آن نیز روشن میشود ،دوربین هایی که درون ساعت جاگذاری شده اند و دوربین ساعتی نامیده می شوند ، دوربین های کوچک SQT  مکعب مربعی شکل یا دایره ای ، دوربین های بند انگشتی که حتی ازاندازه بند انگشت هم کوچک ترند ، دوربین های فلتی که بسیار ریزند و به شکل مربع اند دوربین های لامپی که شبیه لامپ هستند و همچنین انواع دیگر دوربین های کوچک نیز وجود دارند .

ویژگی های دوربین های مداربسته کوچک :

این دوربین ها به سیم کشی خاصی لازم ندارند .به راحتی می توان آن ها را نصب کرد و از آن ها استفاده کرد.این دوربین ها معمولا دارای فضای ذخیره سازی هستند .که شما می توانید دوباره فیلم های مورد نظر خود را باز بینی کنید.بعضی از این نوع دوربین های مداربسته ضد آب و گرد و غبار هستند .که شما میتوانید از آن علاوه بر فضاهای داخلی ،برای فضاهای باز استفاده کنید.

این نوع دوربین قابلیت دید در شب را پشتیبانی می کنند که از دیگر مزیت های آن ها است.بعضی از این دوبین های دارای پروژکتور می باشند که این پروژکتورها نیز از طریق برنامه این نوع دوربین ها قابل تنظیم هستند .

چطور از خود در مقابل دوربین مخفی و یا دوربین جاسوسی محافظت کنیم

هدف از نگارش این متن جلب توجه خوانندگان به امکان وجود دوربین جاسوسی و دوربین مخفی در مکان های جدیدی است که به آن وارد می شوند و اطلاعات این مقاله جهت پیشگیری از غافلگیری شماست و به هیچ وجه فروشگاه دیاکالا دوربین های مداربسته یاد شده را جهت فروش موجود ندارد.

انواع دوربین جاسوسی در انواع شکل ها و اندازه ها وجود دارند ولی نکته مشترک آن ها یک برد الکترونیکی دوربین مداربسته داخل آنها است .  اگر دوربین های مداربسته ی دیجیتالی که در بازار موجود هستند را باز کنید. متوجه خواهید شد که بعد از خارج کردن از بدنه، دوربین ها خیلی حجم کوچکی دارند و می شود آن را مخفیانه در هر جایی نصب کرد. حتی برخی از آنها مجهز به کیت  وایرلس می باشند و نیازی به سیم هم ندارند. جدیدا نسل جدیدی از این دوربین ها به بازار آمده که در خود جای مموری میکرو اس دی نیز دارند و نیازی نیست در جای دیگر توسط وایرلس ضبط شوند. و با یک باطری کوچک یا سرپیچ لامپ می تواند کار کند.

در این پست به انواع دوربین های جاسوسی می پردازیم، اکثرا از نوع دوربین جاسوسی آماده و عمدتا ساخت چین که به راحتی می تواند در جاهایی کار گذاشته شود که به ذهنتان هم خطور نمی کند .البته این یک مطلب آموزشی برای ساختن دوربین جاسوسی و دوربین مداربسته مخفی نیست . هدف دیاکالا این است که شما توسط این دوربین ها غافلگیر نشوید.

اگر شغل سیاسی، و یا هر شغل حساسی دارید به این موارد دقت نمایید. البته کلا مشاغل حساس را شامل نمی شود. شاید هر کسی در دام این نوع دوربین ها بیافتد.

انواع دوربین مخفی و دوربین جاسوسی نسل جدید

بزرگترین سازنده های دوربین جاسوسی یا مخفی در چین , تایوان و کره هستند و دوربین های بسیار متنوعی را در انواع مختلف تولید کرده اند. در زیر انواع مرسوم این دوربین ها را بطور کامل شرح خواهیم داد:

  • دوربین مخفی خودکاری

خودکاری با امکاناتی بیشتر از نوشتن… دوربین های مداربسته خودکاری در واقع یک خودکار مجهز به شنود و دوربین فیلمبرداری است که دارای باتری داخلی قابل شارژ است . دوربین مخفی خودکاری معمولا از طریق درگاه مینی یو اس بی شارژ می شود و می تواند به کامپیوتر متصل شود .

دوربین خودکاری

spy pen with hidden camera

دوربین خودکاری با ظرفیت باتری های مختلفی تولید می شود که بین 30 دقیقه تا 3 ساعت قابلیت فیلمبرداری دارد , البته باید توجه بفرمایید باتری های دوربین خودکاری دارای عمر مفید مشخص هستند و بعد از گذشت بیشتر از یکسال از تولید ظرفیت و مدت شارژدهی باتری به مرور افت می کند.

شنود خودکاری

برخی از دوربین های خودکاری دارای حافظه داخلی هستند و برخی حافظه ندارد اما از مموری های Micro SD پشتیبانی می کنند. کیفیت دوربین این نوع از خودکار های تاثیر مستقیم بر قیمت آنها داشته و با کیفیت های آنالوگ , HD , full HD تولید می شوند . برخی از این نوع خودکار های دوربین دار دارای WiFi داخلی بوده و می توان تصاویر آنها را بر روی اپلیکیشن تلفن همراه بصورت آنلاین مشاهده کرد .

برخی از خودکار های جاسوسی فاقد دوربین مداربسته هستند و صرفا جهت شنود استفاده می شوند.

خودکار های دوربین دار یا خودکارهای جاسوسی و شنود کمی از خودکار های معمول قطور تر بوده و سنگینتر هستند و با دقت به سایز و وزن یک خودکار می توانید تشخیص دهید که این یک خودکار جاسوسی است یا خیر.

  • عینک دوربین دار جاسوسی

یک عینک معمولی با فرم مشکی رنگ و شیک! این عینک دارای یک عدد دوربین مخفی بسیار کوچک در زیر پلاستیک فرم است که در مرکز یا کناره فرم عینک قرار دارد.

عینک دوربین دار

این عینک دارای حافظه داخلی و ورودی مموری Micro SD است . عینک دوربین را می توانید به وسیله درگاه micro USB به کامپیوتر یا لپ تاب متصل کرده و فیلم های گرفته شده را مرور نمایید.عینک دوربین دار با ظرفیت باتری های مختلفی تولید می شود که بین 30 دقیقه تا 3 ساعت قابلیت فیلمبرداری دارد , البته باید توجه بفرمایید باتری های عینک جاسوسی دارای عمر مفید مشخص هستند و بعد از گذشت بیشتر از یکسال از تولید ظرفیت و مدت شارژدهی باتری به مرور افت می کند.

spy glasses with spy camera

عینک های دوربین دار با کیفیت های مختلفی عمل ضبط را انجام می دهند و بالاترین کیفیت در این نوع از دوربین جاسوسی Full HD است.

کلیه درگاه های این دوربین مخفی در دسته آن قرار دارد و در نتیجه دسته های این عینک کمی از میزان طبیعی بزرگتر بوده و برای پی بردن به اینکه فرد مقابل شما در حال تهیه فیلم از شما توسط عینک دوربین دار است یا نه به دسته های عینک طرف مقابل دقت بیشتری کنید .

  • ساعت دیواری دوربین دار جاسوسی

ساعت دیواری معمول ترین و عادی ترین وسیله ای است که می توان بر روی دیوار هر اتاق یا فروشگاه نصب کرد . این ساعت خای دوربین دار دارای یک دوربین داخلی کوچک با لنز ماکرو هستند و بصورت خطرناکی عادی به نظر می رسند .

ساعت دیواری دوربین دار مخفی جاسوسی

در انواع جدید این ساعت های دوربین دار , سیستم به WiFi مجهز ایت و درگاه ورودی حافظه میکرو اس دی دارد . با نصب اپلیکیشن این ساعت بر روی گوشی تلفن همراه خود می توانید تصاویر محیط را در محل نصب یا از راه دور بوسیله ی اینترنت مشاهده کرده و صدای محیط را بشنوید . نقطه ضعف این دوربین جاسوسی تاریکی است . ساعت دوربین دار در نور کم یا تاریکی مطلق توانایی دید ندارد .

ساعت دیواری دوربین دار تقریبا هیچ وجه تمایزی با ساعت های دیواری معمول ندارد و تقریبا تشخیص آن غیر ممکن است پس برای اینکه در دام این دوربین مخفی نیافتید باید محتاط باشید.

  • کلاه با دوربین مخفی

کلاه دوربین دار در ظاهر یک کلاه لبه دار ساده است اما در واقع این کلاه به یک دوربین قدرتمند با لنز زاویه باز و برد الکترونیکی مخصوص ذخیره سازی تصاویر مجهز شده و به فرد حمل کننده کلاه این امکان را می دهد که با زاویه دلخواه خود فیلم برداری کند .

کلاه دوربین دار مخفی

در برخی از انواع جدیدتر کلاه های جاسوسی برد الکترونیکی WiFi تعبیه شده که امکان ارسال تصاویر دوربین را بر روی تلفن همراه و اپلیکیشن دوربین می دهد . این تصاویر همراه با صدا در کیفیت های HD  و Full HD منتقل می شوند.

کلاه دوربین دار جاسوسی

اگر با فردی جلسه یا ملاقاتی داشتید و در کلاه وی از پرچ ها و دکمه های مشکی رنگ ( که معمولا در انواع کلاه ها وجود دارد ) استفاده شده بود به قرار گرفتن در مقابل دوربین مخفی یا سیستم جاسوسی کمی مشکوک شوید.

  • ریموت دزدگیر دوربین دار جاسوسی

در هر جلسه یا ملاقاتی در دست داشتن یک ریموت دزدگیر خودرو برای هر فردی یک امر عادی به نظر می رسد اما در حقیقت ریموت خودرو می تواند یک وسیله مهم برای جاسوسی , فیلمبرداری مخفیانه از شما و یا شنود صدای شما باشد .

ریموت دزدگیر دوربین دار

ریموت دزدگیر دوربین دار

ریموت دزدگیر دوربین دار با فشار دادن یک دکمه می تواند صدا و تصویر محیط را بر روی حافظه داخلی خود ضبط کند و در دادگاه ها عنوان مدرک استفاده شود .

ریموت دوربین دار سمندی

سوئیچ دوربین دار پارس

سوئیچ ماشین دوربین دار

دوربین جاسوسی به شکل سوئیچ ماشین

سوئیچ دوربین دار در انواع شکل های معمول خودروها تولید می شود . این دوربین ها در انواع سوئیچ سمند , سوئیچ پارس و 206 بازشو , سوئیچ بی ام دبلیو و بشکل ریموت های دزدگیر معمول خودرو تولید شده است .

سوئیچ خودرو دوربین دار

برای تشخیص ریموت دوربین دار و سوئیچ خودرو جاسوسی از ریموت ها و سوئیچ های معمول باید به بدنه ریموت بسیار دقت کنید . معمولا در زیر بدنه محل ورود مموری وجود دارد و بر روی بدنه نیز لنز بسیار کوچک دوربین با کمی دقت قابل مشاهده است.

  • شارژ دوربین دار جاسوسی

شارژر های جاسوسی در دو نوع شارژر دوربین دار و شارژر با قابلیت شنود صدا وجود دارد . دکمه های تنظیمات و درگاه ورودی مموری کارت و میکرو یو اس بی این شارژر ها عموما زیر پوشش بدنه آنها قرار دارد.

charger hidden camera

شارژر جاسوسی دوربین دار مانند یک شارژر معمولی گوشی تلفن همراه شما را شارژ می کند با این تفاوت که علاوه بر امکان شارژ می تواد تصویر و صدای محیط را ضبط کرده و مخابره کند.

شارژر شنود

شارژر دوربین دار

تشخیص این نوع از دوربین های جاسوسی از شارژر های عادی بسیار سخت است پس پیشنهاد می شود در مکانهایی که شارژر درون پریز برق وجود دارد آن را از پریز جدا کنید و کمی محتاط تر باشد.

  • ساعت مچی جاسوسی

دقیقا کارهایی که یک ساعت مچی برای شما انجام می دهد, ساعت جاسوسی نیز انجام خواهد داد با این تفاوت که در زیر ظاهر بی خطر این ساعت, برد الکترونیکی ای جهت ذخیره تصویر و صدا مخفی شده .

ساعت مچی دوربین دار جاسوسی با دوربین مخفی

ساعت مچی دوربین دار در دو نوع خرید دوربین مداربسته زیر شیشه و دوربین کناره بدنه تولید می شود . مخفیانه فیلمبرداری کردن با این ساعت بدلیل اینکه فرد می تواند دست خود را بدون جلب توجه در هر حالت قرار دهد به آسانی قابل تشخیص نیست . سازندگان این نوع دوربین مخفی و جاسوسی معمولا بدنه ساعت های دوربین دار را مانند بدنه برند های مطرح ساعت سازی تولید می کنند و عموما دارای بدنه های اسپرت و با رنگ تیره هستند و لنز دوربین با توجه به رنگ تیره ساعت جلب توجه نمی نماید.

برای تخلیه فیلم های مموری و شارژ ساعت از کابل مینی usb و درگاه USB استفاده می شود. تشخیص این نوع دوربین جاسوسی کار بسیار سختی است پس بهتر است در جلسات و ملاقات ها هنگامی که ساعت مچی در دست طرف مقابل هست کمی محتاط تر باشید.

  • چشم دزدگیر جاسوسی با دوربین مخفی

چشم های دزدگیر یک قطعه الکترونیکی معمولی بر روی دیوار های بسیاری از اماکن است که معمولا توجه کسی را به خود جلب نمی کند و همه می دانند آنها برای تشخیص حرکت هستند و فیلمبرداری نمی کنند اما انواعی از این چشم ها در سالهای اخیر تولید شده اند که علاوه بر سنسور تشخیص حرکت دارای یک نوع دوربین کوچک هستند که توانایی فیلمبرداری را به چشم می دهد.

البته هدف از ساخت این نوع چشم های دزدگیر ساخت یک دوربین مخفی یا دوربین جاسوسی نبوده و این کالا نوعی وسیله ی پیشگیری از سرقت است اما برخی از آن سوء استفاده کرده و به عنوان دوربین مخفی نصب می کنند.

چشم دزدگیر دوربین دار

چشمی مخفی

چشمی جاسوسی

تشخیص تفاوت این نوع چشم های دوربین دار از چشم های دزدگیر معمولی سخت نیست و عموما همه چشم های دزدگیر دوربین دار بر روی خود حفده سیاه رنگ براقی دارند که در واقع لنز دوربین به شمار می آید.

  • دوربین لامپی

اساسا دوربین های لامپی با هدف ساخت یک دوربین مخفی یا دوربین جاسوسی طراحی و ساخته نشده اند . فلسفه اصلی ساخت دوربین لامپی عرضه ی نوعی دوربین مداربسته است که نیازی به سیم کشی , سوراخ کاری و نصب توسط نصاب نداشته باشد به این دلیل آن را به شکل لامپ ساخته اند که هر کسی تواند با پیچاندن آن در سرپیچ لامپ یک به راحتی یک دوربین مداربسته را راه اندازی کند. البته برخی هم از شکل و فیزیک این دوربین سوء استفاده کرده و از آن به عنوان یک دوربین مخفی یا دوربین جاسوسی کارآمد استفاده می کنند.

لنز دوربین لامپی 360 درجه است و تمام محیط را بصورت یکپارچه نمایش داده و تصاویر آن را ذخیره می کند . این دوربین های بیسیم در انواع دوربین لامپی ICSEE  و  دوربین لامپی V380 از کارت های مموری Micro SD جهت ذخیره تصاویر استفاده می کنند.

LAMP CAMERA - LUMINAIRE CAMERA

دوربین لامپی دارای وای فای بوده و کاملا بی سیم است و تصاویر زنده و ذخیره شده آن را می توانید بر روی اپلیکیشن مخصوص دوربین در تلفن همراه یا تبلت مشاهده کنید.

 

icsee bulb wireless wifi camera

icsee bulb wireless wifi camera

دوربین مدار بسته لامپی نیازی به سیم کشی برق ندارد و برق خود را بصورت دائمی از سرپیچ لامپ تامین می کند. یکی از نکات متمایز دوربین های لامپی دریافت همزمان صدا و تصویر و همچنین قابلیت پخش صدا است.

icsee wifi camera cctv learning setup

همانطور که ذکر شد دوربین لامپی در کل به جهت فیلمبرداری مخفی یا جاسوسی طراحی نشده و تشخیص آن با کمی دقت به لامپ ها در محیط میسر است. به دلیل ماهیت غیر مخفی بودن این دوربین مداربسته , فروشگاه دیاکالا اقدام به عرضه این دوربین کرده و می توانید با مراجعه به اینجا جهت خرید و دریافت آن اقدام نمایید.

  • دستمال کاغذی جاسوسی

جعبه های دستمال کاغذی که معمولا بر روی همه میزها یا در همه اتاق ها وجود دارد یک مکان ایده آن برای مخفی کردن دوربین کوچک جاسوسی جهت انواع فیلمبرداری های مخفیانه است.

جعبه دستمال کاغذی با دوربین مخفی

معمولا بر روی مارک یا لیبل این جعبه ها از داخل یک دوربین بسیار کوچک تعبیه شده و دکمه های کنترلی , محل شارژ و محل ورود مموری کارت درون جعبه دور از دید شما قرار دارد.

دستکال کاغذی جاسوسی

همانطور که در تصویر میبینید دوربین مخفی طوری کار گذاشته شده که مارک جعبه دستمال کاغذی بخوبی دوربین کوچک جاسوسی درون جعبه را پوشش می دهد.

 

اصلی ترین کاربرد دوربین جاسوسی

همانطور که از نام دوربین مشخص است از این دوربین ها برای کار های جاسوسی و به صورت مخفیانه استفاده می کنند به اندازه ریز و کوچک می‌باشد که قابل دیدن نیست و معمولاً در داخل وسایلی نصب می کنند که کسی نتواند به آنها شک کند و تصاویر را به خوبی ثبت و ضبط می نماید.

دوربین های مداربسته مخفی دارای انواع متنوع می باشند که استقبال زیادی از آن می شود و قیمت این دوربین ها نیز بسیار ارزان می باشند ولی توجه داشته باشید که شما به هیچ عنوان بدون مجوز نمی توانید این دوربین های مدار بسته جاسوسی را خریداری نمایید برای استفاده از این دوربین های مدار بسته معمولاً در داخل خودکار یا جای دستمال کاغذی، جیب یا عروسک و غیره نصب می کنند که هیچ گونه افرادی نمی توانند به صورت عادی به آن دید داشته باشد.

 

تنوع دوربین های مداربسته جاسوسی یا مخفی

 

دوربین های جاسوسی سوزنی

یکی از پرکاربرد ترین و مهم ترین دوربین های مدار بسته مخفی دوربین های سوزنی می باشند که توجه کنید در بازار شما می توانید این دوربین ها را به نام مینیاتوری نیز بشناسید و معمولاً این دوربین ها دارای یک لنز بسیار کوچک می باشند که شما توسط آن می توانید تصاویر را مدیریت کنید تنها عیبی که دوربین جاسوسی کنترل از راه دور دارند نمی‌توان در شب از این دوربین مداربسته جاسوسی استفاده کرد چرا که برای این که تصاویر با کیفیت داشته باشید باید نور محیط بیشتر باشد معمولا زاویه دید دوربین های سوزنی ۶۹ درجه می باشد.

 

دوربین های مداربسته بند انگشتی

این دوربین های مدار بسته از کیفیت تاثیر بالایی برخوردارند که سایز کوچکی دارند و همچنین با استفاده از پایه کوچکی که دارد شما می توانید در هر مکانی که خواستید نصب کنید.

 

دوربین های جاسوسی مینیاتوری معمولی

این دوربین ها معمولا از طراحی ساده برخوردارند که شما برای کار های پیچیده نمی توانید از این دوربین های جاسوسی استفاده کنید و دارای قیمت ارزان می باشند و کیفیت تصویر بالایی را دارند و یکی دیگر از مزایای این دوربین ها این است که شما می توانید دوربین های جاسوسی مینیاتوری معمولی را به راحتی جاسازی کنید.

 

دوربین های جاسوسی آینه ای

این دوربین کوچک کنترل از راه دور معمولاً در داخل یک آینه که به شکل محدب می‌باشد قرار می گیرند و باید در جایی نصب شود که نور مناسبی داشته باشد چرا که اگر نور محیط کافی نباشد ممکن است کیفیت تصویربرداری کمتر باشد.

 

دوربین های جاسوسی مینیاتوری پین هول

یکی دیگر از انواع دوربین های مداربسته مینیاتوری دوربین پین هول می باشد که معمولا لنز این دوربین ها در داخل یک دایره کوچک قرار می گیرد و شما می توانید تصاویر را کنترل کنید یکی از محبوب ترین دوربین های مداربسته جاسوسی دوربین مینیاتوری پین هول می باشد چرا که از کیفیت بالایی برخوردار است و کارایی بالایی را نیز دارد.

 

دوربین های مدار بسته جاسوسی هالوژنی

یکی دیگر از برترین و پرکاربرد ترین دوربین های جاسوسی دوربین های هالوژنی می‌باشند که معمولا به شکل لامپ تولید و به بازار عرضه می شود که لنز دوربین مدار بسته جاسوسی در داخل لامپ قرار دارد و از کیفیت بالایی برخوردار است.

 

دوربین مداربسته جاسوسی دتکتوری

معمولاً این دوربین جاسوسی کنترل از راه دور دستگاه هشدار دهنده می‌باشند که برای اعلام دزدی و حریق به کار می روند و در داخل آنها دوربین های مخفی نصب شده است معمولاً کیفیت تصاویر در این دوربین های مدار بسته جاسوسی بالا می باشد

 

دوربین جاسوسی کنترل از راه دور چگونه کار می‌کند؟

دوربین جاسوسی کنترل از راه دور بعد از اتصال و نصب با کمک یک ریموت کار میکند. این دوربین ها تصاویر ضبط شده را در حافظه داخلی خود نگهداری می‌کنند. البته سری جدید دوربین های جاسوسی سیم کارت خور در مواقع اضطراری با شماره تماسی که از قبل تعیین شده تماس می‌گیرد و درباره وضعیت اطلاع‌رسانی می‌کند. این دوربین ها همچنین قابلیت ضبط صدای محیط را نیز دارند و در زمان فیلمبرداری می‌توانید صدا را به وضوح بشنوید.

 

 

کلام آخر

تشخیص وجود دوربین مخفی یا دوربین جاسوسی در این نوع بسیار مشکل است پس بهترین راه فرار از جاسوسی شدن توسط این نوع دوربین این است که به در مکانهای مشکوک و غیر از منزل خود بسیاری از اعمال و صحبت ها را انجام ندهیم و محتاط باشیم.

 

 

دوربین مخفی, دوربین مداربسته مخفی , خرید دوربین مخفی , دوربین جاسوسی , دوربین خودکاری , خودکار دوربین دار , دوربین ساعت , ساعت دوربین دار