دوربین مداربسته گردان
دوربین مداربسته گردان + ویژگی ها و کاربرد آن
Rate this post

امروزه برای امنیت بیشتر در اغلب مکان های مسکونی و محل کسب و کار دوربین مدار بسته نصب می شود. انواع متنوعی از دوربین مدار بسته در شکل و ابعاد مختلف موجود است که هر کدام قابلیت های منحصر به فردی دارند که با توجه به شرایط و موقعیت مکان مربوطه بکار می روند. دوربین مداربسته گردان نیز یکی از پیشرفته ترین دوربین مدار بسته محسوب می شود که این روزها استفاده از این مدل دوربین مدار بسته در اکثر مکان ها مورد استفاده قرار می گیرد.

این مدل از دوربین مدار بسته به دلیل گردشی بودن و اینکه در تمام جهات گردش می کند به عنوان یکی از محبوب ترین دوربین های مدار بسته شناخته شده است. با نصب آن در مکان مورد نظر شما از نصب کردن چند دوربین مدار بسته دیگر بی نیاز خواهید بود به این دلیل که دوربین مدار بسته گردان در تمام جهات گردش می کند. این مدل از دوربین مدار بسته نیز با توجه به شکل ظاهری و تکنولوژی به کار رفته در آن دارای انواع مختلفی از دوربین است که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند.

با توجه به اهمیت موضوع امنیت در اماکن و همچنین نصب دوربین مدار بسته مناسب ما در این مقاله قصد داریم به بررسی دوربین مداربسته گردان بپردازیم و در این رابطه اطلاعات مفیدی در اختیار شما قرار دهیم پس پیشنهاد ما به شما این است که این مقاله را تا انتها مطالعه کنید. شما می توانید برای خرید انواع دوربین مداربسته گردان به سایت دیاکالا مراجعه و با قیمتی مناسب دوربین ها را خریداری نمایید.

معرفی دوربین مدار بسته گردان

همان طور که از نام این دوربین مشخص است  این دوربین به صورت چرخشی تصاویر را ثبت و ضبط می کند. جهت حرکت افقی این دوربین زاویه 360 درجه و جهت عمودی آن هم 180 درجه می باشد. از قابلیت های این دوربین مدار بسته می توان به زوم اپتیکال آن اشاره کرد در واقعا شما با استفاده از آن به راحتی می توانید کیفیت و وضوح تصویر را تا حد قابل قبولی بالا ببرید.

از طرفی به دلیل چرخشی بودن آن شما می توانید سرعت چرخش تصویر را نیز خودتان مشخص کنید. ما به شما توصیه می کنیم اگر قصد نصب یک دوربین مدار بسته در نقطه کور را دارید بهترین گزینه دوربین مدار بسته گردان می باشد چرا که این دوربین برعکس دوربین های دیگر ثابت نبوده بلکه به صورت چرخشی حرکت می کند و همه محیط را کاملا پوشش می دهد.

معرفی دوربین مدار بسته گردانویژگی های دوربین مدار بسته گردان

دوربین مدار بسته گردان دارای قابلیت های زیادی است که از آن جمله می توان به  چرخش در جهت عمودی ۱۸۰ درجه و چرخش در جهت افقی ۳۶۰ درجه اشاره کرد در ضمن شما به راحتی می توانید کیفیت تصویر را بالا ببرید.

از ویژگی های مهم دوربین مدار بسته گردان می توان به مقاوم بودن آن در برابر ضربه اشاره کرد. قاب این مدل از دوربین ها محکم بوده و در برابر هر ضربه ای از خود مقاومت نشان می دهد.

دوربین مدار بسته گردان با داشتن آی پی 68 و 67 در برابر سرما و گرما از خود به خوبی مقاومت نشان می دهد.

کاربرد دوربین مداربسته گردانکاربرد دوربین مداربسته گردان

دوربین مدار بسته گردان برای امنیت بیشتر مکان مورد نظر استفاده می شود در حقیقت در مکان هایی که با استفاده از دوربین های مدار بسته معمولی نمی توان محیط را کنترل کرد بهتر است از دوربین مدار بسته گردان استفاده شود. این مدل از دوربین های چرخشی هستند و همه قسمت های محیط را به خوبی پوشش می دهند. به دلیل پوشش دهی بالا در مکان های همچون بیمارستان ها، فرودگاه ها، راه آهن و کارخانجات از دوربین مدار بسته گردان استفاده می شود.

اگر چه دوربین های مدار بسته ثابت نیز در اکثر مکان ها استفاده می شود اما این روزها به دلیل قابلیت بالای چرخش این دوربین و زوم بالای آن این مدل از دوربین ها بهترین جایگزین به جای دوربین های مدار بسته ثابت هستند. به طور کلی شما با استفاده از یک دوربین مدار بسته چرخشی نیاز به نصب چندین دوربین مدار بسته ثابت در گوشه و کنار مکان مربوطه ندارید بلکه خود این دوربین ها قابلیت پوشش  همه قسمت های محیط مورد نظر را دارند و به خوبی پوشش می دهند.

نصب دوربـین مداربسته گردان

به دلیل قابلیت بالای این مدل از دوربین مدار بسته اغلب در محیط های گسترده که ارتفاع سقف آن مکان زیاد است مورد استفاده قرار می گیرد. به شما توصیه می کنیم در محیطه های وسیع از دوربین مدار بسته گردان استفاده کنید و در محیط های کوچکتر دوربین مدار بسته ثابت را نصب کنید. در زمان نصب دوربین مداربسته گردان باید همه اصول و استانداردهای نصب را رعایت کنید تا در آخر دوربین عملکرد صحیحی را برای شما ارائه دهد.

شاید این سوال در ذهن شما خطور کند که آیا نصب دوربین مدار بسته در محل قانونی است یا خیر. در پاسخ به این سوال باید بیان کنیم که در محیط های مسکونی برای نصب آن مانعی وجود ندارد اما در مکان های کسب و کار بهتر است اصول و قوانین نصب رعایت شود.

نصب دوربین مداربسته گردانسخن پایانی

دوربین مداربسته گردان یکی از مدل های پیشرفته دوربین های مدار بسته است که حالت چرخشی دارد و مکان مورد نظر را به طور کامل پوشش می دهد. انواع متنوعی از دوربین های مدار بسته وجود دارد که هر کدام ابعاد و اندازه های متفاوتی دارند اما بهتر است بدانید که دوربین مدار بسته گردان ابعاد و اندازه مناسبی دارد و در زمان نصب جای کمی را اشغال می کند. این مدل از دوربین مدار بسته نیز با توجه به شکل ظاهری و تکنولوژی به کار رفته در آن دارای انواع مختلفی از دوربین است که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند.

به دلیل پوشش دهی بالا در مکان های همچون بیمارستان ها، فرودگاه ها، راه آهن و کارخانجات از دوربین مدار بسته گردان استفاده می شود. چرخشی بودن این مدل از دوربین های مدار بسته یک امتیاز مثبت به حساب می آید که از آن بتوان در محیط های وسیع استفاده کرد.

این مدل از دوربین های مدار بسته یکی از دوربین های نظارتی هستند که جهت حرکت افقی این دوربین زاویه 360 درجه و جهت عمودی آن هم 180 درجه می باشد.