دوربین مداربسته پمپ بنزین
دوربین مدار بسته پمپ بنزین + مزایا و اهمیت نصب آن
Rate this post

نصب دوربین مدار بسته پمپ بنزین در هر مکانی امنیت لازم در آن مکان را فراهم می کند با توجه به کارآیی این دستگاه در فراهم کردن امنیت و همچنین ضبط تصاویر اتفاقات مربوطه، نصب این دستگاه در پمپ بنزین هم بسیار رایج شده است.دوربین های مدار بسته برای پمپ بنزین ها در دهه گذشته با افزایش احتمال وقوع جرم، محبوبیت فزاینده ای پیدا کرده است  که اکثر صاحبان پمپ بنزین بر این امر واقف هستند که پمپ بنزین ها هم مانند هر مکان دیگری می تواند در برابر سرقت مسلحانه و دیگر خطرهای احتمالی از قبیل آتش سوزی و ….بسیار آسیب پذیر باشد.

متاسفانه سرقت بنزین در چند سال اخیر تا به الان رو به افزایش بوده است این به طور مستقیم با افزایش قیمت بنزین همراه بوده است .به همین منظور صاحبان پمپ بنزین اکنون باید مسئولیت حفظ امنیت کسب و کار خود و ایمنی کارکنان را بر عهده بگیرند. ما در این مقاله به بررسی نصب دوربین مدار بسته در پمپ بنزین می پردازیم پس با ما تا انتهای مقاله در دیاکالا همراه باشید.

مزایای مهم نصب دوربین مدار بسته در پمپ بنزین ها :

پیشگیری از سرقت :

پمپ‌ بنزین ها  با داشتن دوربین‌های امنیتی در نزدیکی صندوق‌های پول یا بالای پمپ بنزین  به جلوگیری از سرقت کمک می‌کنند. در صورت سرقت بنزین یا استفاده از وسیله نقلیه در هنگام سرقت، آنها به شما کمک می کنند تا پلاک خودرو و نوع خودرو را شناسایی کنید در واقع با قابلیت های که دوربین مداربسته دارد این امکان را به شما می دهد که  فیلم دوربین فیلمبرداری خود را از طریق اینترنت روی رایانه شخصی یا تلفن همراه خود پخش کنید. حتی می توانید چندین مکان را به طور همزمان در یک صفحه نمایش نظارت کنید و همه قسمت های پمپ بنزین را کنترل کنید.

نظارت بر فعالیت کارکنان :

سیستم های دوربین مدار بسته می توانند آنچه را که در محل نصب آنها اتفاق می افتد، پیگیری کنند با نظارت بر فعالیت کارگران شما و نیروی کارتان می‌توانید در مورد آنچه دقیقاً زیر سقف شما می‌گذرد، آرامش کامل داشته باشید. در صورت وقوع یک جنایت در محل شما، داشتن یک سیستم دوربین مداربسته واقعاً سودآور است زیرا راهی برای جمع‌آوری شواهد برای کمک به پیگیری دقیق آنچه اتفاق افتاده است ارائه می‌کند.

وضوح بالای تصاویر ضبط شده :

جزئیات در فیلم ضبط شده در دوربین مدار بسته همه چیز را معنا می کند، و دوربین های امنیتی جدیدتر ویدئویی با وضوح مگاپیکسل بالا ارائه می دهند که به مشتریان اطمینان می دهد که محل و پمپ بنزین شما ایمن هستند.

ناگفته نماند که نصب دوربین مداربسته در محل شما به عنوان یک بازدارنده جدی برای مجرمان و افرادی که فعالیت های غیرقانونی انجام می دهند عمل می کند. مشاهده دوربین مداربسته هوای خطر و حضور قانون را استنباط می کند و هر کسی را که قصد انجام جرمی را دارد از انجام آن باز می دارد

حفاظت از کارمندان :

حفاظت از کارمندان بسیار مهم است نصب دوربین های مداربسته در مکان های عمومی مانند پمپ بنزین، طبقه فروش و صندوق فروش باعث می شود کارمندان شما احساس راحتی بیشتری کنند.

ایمنی کارکنان و مشتریان باید برای صاحبان پمپ بنزین از اهمیت بالایی برخوردار باشد هیچ کالا یا پولی ارزش جان یک نفر را ندارد دوربین های امنیتی پمپ بنزین می توانند از ایمنی کارمندان و مشتریان به طور قابل توجهی محافظت کنند.

اهمیت نصب دوربین مداربسته پمپ بنزینمشاهده از راه دور دوربین مدار بسته برای پمپ بنزین :

صاحبان پمپ بنزین دیگر نیازی به حضور در محل برای نظارت بر فیدهای ویدئویی دوربین مدار بسته  امنیتی خود ندارند دوربین های امنیتی شبکه مدرن از طریق پهنای باند پرسرعت به اینترنت متصل می شوند در حقیقت این به صاحبان پمپ بنزین اجازه می دهد تا از فناوری نظارت از راه دور استفاده کنند که به آنها امکان می دهد از هر دستگاه متصل به اینترنت به فیدهای ویدئویی دوربین های امنیتی خود دسترسی داشته باشند.

دستگاه‌ها شامل گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و هر دستگاه متصل به اینترنت دیگری هستند دارندگان پمپ بنزین می توانند از این ویژگی نوآورانه برای نظارت بر بهره وری کارکنان و اطمینان از عدم وقوع سرقت استفاده کنند.

این بدان معنی است که متصدیان پمپ بنزین دیگر نیازی به نگرانی در مورد اینکه خود را در معرض خطر تعقیب سارقان بنزین قرار نمی دهند، نباشند. هر زمان که شخصی بدون پرداخت پول از آنجا خارج شود، دوربین امنیتی تصویر واضحی از شماره پلاک خودرو می گیردو متصدیان پمپ بنزین پس از آن می توانند با ارائه شواهد به سازمان مربوطه شکایت کنند.

اهمیت نصب دوربین های مدار بسته مدرن در پمپ بنزین :

متأسفانه پمپ بنزین ها به ویژه در ساعات پایانی شب همواره در معرض سرقت و جنایت قرار دارند اگر چه مدیران پمپ بنزین به طور سنتی دوربین های امنیتی را در خارج از ملک نصب می کنند این کار به منظور دستیابی به بیشترین میزان نظارت انجام می شود. با این حال، محدودیت سیستم‌های دوربین امنیتی قدیمی‌تر، اثربخشی آنها را کاهش می دهد دوربین‌های امنیتی قدیمی‌تر مانند دوربین‌هایی که در سیستم‌های مداربسته آنالوگ یافت می‌شوند، زمان ضبط کمتری دارند  در واقع این دوربین های مدار بسته اغلب با وضوح ضعیف تصاویر مواجه هستند.

این محدودیت‌ها می‌توانند این دوربین‌های امنیتی نسل قدیمی را در مواقعی که بیشتر مورد نیاز هستند، عملاً بی‌استفاده کنند. خوشبختانه، یک انقلاب دوربین امنیتی در فناوری در دهه گذشته رخ داده است آن هم استفاده از دوربین مدار بسته مدرن با قابلیت های بالاتر است. دوربین های امنیتی مدرن برای پمپ بنزین ها با مشکلات چالش برانگیز گذشته محدود نمی شوند. در عوض، آنها ویژگی‌ها و قابلیت‌های نوآورانه‌ای از جمله فیدهای ویدیویی با وضوح بالا، نظارت از راه دور و تعداد زیادی از ویژگی‌های فوق‌العاده مفید را ارائه می‌دهند.

یکی از تفاوت های عمده در نحوه استفاده از دوربین های امنیتی پمپ بنزین این است که آنها دیگر محدود به نظارت بر محوطه بیرونی ملک نیستند. اگرچه سرقت بنزین در سال های اخیر افزایش یافته است، اما داخل پمپ بنزین آسیب پذیرترین منطقه برای سرقت و جنایت است

استفاده از دوربین های امنیتی مدرن با ضبط کننده های ویدئویی دیجیتال می تواند این پمپ بنزین را ایمن و همچنین از کارمندان محافظت کند در واقع  دارندگان پمپ بنزین می توانند فیلم های واضحی از مشتریان و کارمندان داخل پمپ بنزین را مشاهده کنند.

از طرفی نصب دوربین مدار بسته می تواند اکثر مجرمان را از هدف قرار دادن پمپ بنزین برای سرقت مسلحانه باز دارد این به این دلیل است که نشان داده شده است که مجرمان به طور مداوم آسیب پذیرترین و آسان ترین مکان ها را برای ارتکاب سرقت و سایر جرایم هدف قرار می دهند.

نکات مربوط به نصب دوربین مدار بسته در پمپ بنزین ها :

دوربین های مدار بسته خود را بالاترین نقطه برای دید بیشتر قرار دهید.

اگر پمپ بنزین شما چندین پمپ در هر ردیف دارد، دو دوربین یکی در جلو و دیگری در پشت نصب کنید این باعث می شود که یک وسیله نقلیه مانع دید خودروی دیگر نشود.

در نهایت ارتفاع دوربین های مداربسته خود را در نظر بگیرید دوربین ها باید به اندازه کافی پایین باشند تا فیلم واضحی تولید کنند دوربین هایی که خیلی بالا و با زاویه نصب شده اند می توانند خوانایی را کاهش دهند با این حال، آنها باید به اندازه‌ای بلند باشند که دور از دسترس باشند یا دوربین‌هایی که خیلی پایین نصب شده‌اند، باز هم تصاویر ضبط شده خوبی ارائده نمی دهند.

ایستگاه‌های سوخت یا همان پمپ بنزین، اگر چه در معرض سرقت هستند اما دور زدن، جایی که افراد مخزن خود را پر می‌کنند و بدون پرداخت پول از آنجا خارج می‌شوند،این روزها  بسیار رایج است و بدون فیلم‌های امنیتی واضح، شناسایی و پیگرد موفق مجرم به ندرت امکان‌پذیر است بهتر است دوربین های مداربسته با کیفیت بالا و به در بالای هر ردیف پمپ بنزین نصب شود.

نکات مهم نصب دوربین پمپ بنزینویژگی های مهم دوربین مدار بسته پمپ بنزین :

انتخاب تجهیزات مناسب از جمله دوربین مدار بسته با قابلیت های بالا اهمیت بالایی دارد به همین منظور انتخاب دوربین مدار بسته با ویژگی های زیر حائز اهمیت است. این ویژگی ها عبارت اند از:

دوربین مدار بسته باید از لنزهای حساس به رنگ که فیلم های رنگی را حتی در تاریکی می گیرند برخوردار باشد.

دارای تصاویر با وضوح بالا برای ثبت جزئیات مهم باشد.

دوربین مدار بسته باید از لنزهای خودکار عنبیه که دید خوبی را در شرایط نور کم حفظ می کنند، برخوردار باشد.

سخن پایانی

دوربین مداربسته چیست؟ دوربین مدار بسته در واقع یک سیستم تلویزیونی است که در آن سیگنال‌ها به صورت عمومی توزیع نمی‌شوند، بلکه نظارت می‌شوند، عمدتاً برای اهداف نظارتی و امنیتی مکان مورد نظر از جمله پمپ بنزین ها مورد استفاده قرار می گیرند

یکی از محبوب ترین و مقرون به صرفه ترین راه های تامین امنیت در منزل و محل کار از جمله پمپ بنزین استفاده از دوربین های مدار بسته می باشد. دوربین های مدار بسته می توانند به عنوان یک عامل بازدارنده بسیار موفق برای سارقان عمل کنند و مطمئناً آنها از سرقت از مکان مورد نظر باز دارند. فناوری پشت تجهیزات امنیتی این روزها فوق العاده پیشرفته است و حتی می توان دوربین ها را به تلویزیون یا رایانه معمولی برای تماشای فیلم متصل کرد.

نصب دوربین مدار بسته در هر مکانی امنیت لازم در آن مکان را فراهم می کند با توجه به کارآیی این دستگاه در فراهم کردن امنیت و همچنین ضبط تصاویر اتفاقات مربوطه، نصب این دستگاه در پمپ بنزین هم بسیار رایج شده است.