نماد سایت فروشگاه دیاکالا

نکاتی قبل از خرید دوربین مداربسته

Rate this post

انتخاب بهترین و مناسب ترین سیستم دوربین مداربسته با توجه به تنوع دوربین های مداربسته و تغییر تکنولوژی ها کار بسیار مشکلی است و هم اکنون از نظر سختی , با کار در معادن کومور برابری می کند!!! خرید دوربین مدار بسته مناسب برای محل نصب شما و هم خوانی با اهداف شما, نیاز به یک انتخاب دقیق و آگاهانه دارد. خرید دوربین مدار بسته یک خرید کاملا تخصصی است و بهتر است که از افراد کار بلد ( واقعا کار بلد!!! ) کمک بگیرید.

قبل از خرید دوربین مدار بسته با توجه به تنوع سیستم های امنیتی سوالاتی برای خریدار مطرح می شود. چه برند دوربین مدار بسته ای بهتر است؟ قیمت انواع دوربین های مداربسته به چه صورت است؟ بودجه لازم برای خرید یک سیستم دوربین مدار بسته کار آمد چقدر است؟ کدام نوع دوربین بهترین دید را دارد؟ آیا تصاویر دوبین مدار بسته را می توان از راه دور مشاهده کرد؟ جهت منازل چه دوربین مدار بسته ای مناسب است؟ جهت مکانهای بزرگ و کارخانه ها از کدام سیستم دوربین مدار بسته استفاده می شود؟ کیفیت دوربین مدار بسته چگونه محاسبه می شود؟ چگونه تعداد دوربین های مداربسته لازم برای یک مکان مشخص می شود؟

در این مقاله سعی بر آن شده که به سوالات شما در مورد خرید دوربین مداربسته جواب داده شود .در مورد خرید دوربین مدار بسته مناسب و کار آمد نکاتی وجود دارد که قبل از خرید دوربین مداربسته باید به آن توجه کرد:

 

ابتدا نیازهای خود را برای نصب دوربین مداربسته ارزیابی کنید

از خودتان بپرسید چرا قصد خرید دوربین مدار بسته دارم ؟ آیا می خواهید بر رفت و آمد های عمومی نظارت کنید؟ می خواهید چهره ها را ببینید یا کالاها یا تردد افراد را تشخیص دهید؟ سیستم دوربین مداربسته بیسیم می خواهید یا با سیم؟ سیستم های فضای داخلی می خواهید یا باید فضای خارجی را هم پوشش داد؟ چه کیفیتی از دوربین انتظار دارید؟ سیستم مورد نظر شما باید چند دوربین داشته باشد؟ بودجه  شما چقدر است؟

 

 

انواع سنسور تصویر در داخل دوربین مدار بسته و تاثیر آن بر کیفیت خروجی دوربین

دوربین های مدار بسته با استفاده از سنسورهای DIS(CMOS) یا CCD تصاویر را شکار می کنند. هر چه سنسور بزرگتر، تصویر بهتر و با کیفیت تر. در نتیجه سنسورهای  با تراکم بیشتر، بهترین تصاویر را تولید می کنند.

سطح نور محیط را را بررسی کنید

یکی از مهمترین موارد و پارامتر های در خرید دوربین مدار بسته میزان توانایی دوربین در هنگام قرار گیری در محیط های تاریک است (دید در شب, مادون قرمز ) . سطوح روشنایی با واحد لوکس اندازه گیری می شوند، هر چه این عدد برای دوربین مداربسته پایین تر باشد نور کمتری برای بازسازی تصویر احتیاج دارد . دوربین های مجهز به مادون قرمز در تاریکی مطلق می توانند تصاویر شفافی از محیط ارائه کنند. برخی از سازندگان دوربین مداربسته از جمله داهوا , مکسرون , تیاندی , هایک ویژن و . . . اقدام به ارائه تکنولوژی جدید جهت دید در شب بصورت رنگی نموده اند .دوربین های مداربسته ی که از این تکنولوژی بهره می برند را اصطلاحا استارلایت (Star Light) می نامند.

قبل از خرید دوربین مداربسته نور محیط را بدقت در شب و روز بررسی نمایید و اگر به تصاویر در تاریکی و شب نیاز دارید دوربین مداربسته دید در شب و مادون قرمز را انتخاب کنید.

 

چه مقدار کیفیت تصویر کافی است

مسلما هر چه کیفیت تصویر دوربین مداربسته بهتر و بالاتر باشد تصاویر شفافتر با قدرت تفکیک پذیری بالاتری ارائه خواهد کرد . همچنین هر اندازه کیفیت دوربین مداربسته افزایش پیدا کند سیستم نیاز به دستگاه های ذخیره ساز قدرتمند تر و حافظه ( هارد ) حجیم تری دارد که هزینه های سیستم را افزایش خواهد داد. دوربین های مداربسته با رزولوشن تصویر بالاتر دارای قیمت های بیشتری هم هستند . از این رو در انتخاب دوربین مداربسته بالاترین کیفیت را با توجه به بودجه و هدف خود انتخاب نمایید .

 

تصاویر دوربین را در کجا تماشا خواهید کرد

قبل از خرید دوربین مداربسته تصمیم بگیرید که قصد دارید تصاویر دوربین مداربسته را کجا مرور کنید؟ بر روی مانیتور , تلوزیون , آنتن مرکزی , کامپیوتر و یا گوشی های تلفن همراه اندروید و iOS. برخی از دستگاه های رکوردر خروجی آنتن مرکزی یا تلوزیون ندارند یا برخی از برند های دوربین مداربسته اهمیت زیادی برای امکانات نرم افزار های موبایل جهت دیدن تصاویر دوربین قائل نیستند و نرم افزار های محدودی تولید کرده اند. قبل از تصمیم نهایی در مورد برند دوربین مداربسته حتما نیاز های خود را در این مورد بسنجید.

 

مدت زمان ذخیره سازی تصاویر دوربین های مداربسته

دستگاه های ذخیره ساز دروبین مداربسته ( NVR , XVR , DVR , HCVR , HTVR ) از تعداد محدودی هارد پشتیبانی می کنند و بعنوان مثال دستگاه DAHUA XVR 5216H نهایتا از دو عدد هارد 8 ترابایتی پشتیبانی می کند. با توجه به کیفیت دوربین مداربسته ( حجم تصاویر دوربین ) و قدرت فشرده سازی دستگاه ( H.264 , H.264+ , H.265 ) مت زمان ذخیره تثاویر بر روی هارد را می توان محاسبه کرد . قبل از انتخاب و خرید دوربین مداربسته تصمیم بگیرید که سیستم چه مدت باید تصاویر را در خود ذخیره داشته باشد. مطابق آن تعداد هارد مورد نیاز و در نهایت دستگاه مناسب را انتخاب کنید.

 

استاندارد کاری دوربین مداربسته ( Analog , AHD , SDI , HDcvi , HDtvi , Hybrid , IP Network Camera )

در خرید دوربین مداربسته مناسب با توجه به کیفیت مورد انتظار شما و میزان بودجه ای که قرار است برای سیستم دوربین مداربسته خود هزینه کنید یکی از استاندارد های سیستم های دوربین مداربسته را انتخاب کنید. دوربین های مداربسته آنالوگ دارای قیمت بسیار مناسبی هستند. دوربین ها و دستگاه های ذخیره ساز آنالوگ از ارزان ترین سیستم های بازار به شمار می آیند. نهایت کیفیت تصویر دوربین مداربسته آنالوگ 1 مگاپیکسل است که کیفیت متوسطی به شمار می آید.

با تکامل سیستم های دوربین مدار بسته آنالوگ استاندارد کاری AHD (Analog High Definision ) ساخته شد. دوربین ها و دستگاه های AHD دارای اندازه تصویر HD هستند و در کیفیت های بالاتر از 1 مگاپیکسل تولید و به بازار عرضه شده اند. کیفیت دوربین های مداربسته AHD بسته به کیفیت تصویر متوسط و خوب است. دوربین مداربسته AHD با کیفیت 2 مگاپیکسل FullHD 1080P از پرطرفدار ترین نوع سیستم های AHD بشمار می آید.

از نظر قیمت می توان گفت AHD از ارزان قیمت های بازار است و دوربین های fULL HD 1080P در بازار ایران بین 20 تا 50 دلار فروحته می شوند.

پس از ورود دوربین های AHD به بازار, کمپانی های بزرگ دوربین مداربسته به سمت توسعه و بهبود این تکنولوژی رفتند .کمپانی داهوا تکنولوژی بهبود یافته AHD را با نام HDcvi , و کمپانی هایک ویژن این تکنولوژی را با نام HDtvi به بازار معرفی کرد . در سیستم های HDtvi و HDcvi نواقص AHD رفع شده و قابلیت های بیشتری به آن افزوده شده است. حدود قیمت دوربین مدابسته HDcviو HDtvi در بازار ایران بین 40$ تا 80$ است.

اگر شما قصد خرید دوربین مداربسته دارید و نمی خواهید زیاد هزینه کنید  بهترین انتخاب و به صرفه ترین حالت به پیشنهاد کارشناسان دیاکالا خرید دوربین های مداربسته HDcvi یا HDtvi است.

با خرید دوربین مدار بسته CVI یا TVI  با کیفیت 2 مگاپیکسل یا 4 مگاپیکسل هزینه ای معقول پرداخت کرده اید اما کیفیت فوق العاده Full HD 1080P واقعی با وضوح بالا و تفکیک پذیری مطلوب دریافت می کنید .

در پایان نیز اگر قصد خرید دوربین مدار بسته ای حرفه ای و با کیفیت نامحدود دارید پیشنهاد دیا کالا به شما استفاده از سیستم دوربین مداربسته تحت شبکه ( IP Network Camera Survelliance System )  است. دوربین های مداربسته تحت شبکه دارای رنج وسیعی از کیفیت های گوناگون است . از 1 مگاپیکسل تا 38 مگاپیکسل ( البته تا امروز! )

سیستم های دوربین مداربسته تحت شبکه قابلیت توسعه پذیری فوق العاده ای دارند و بر بستر شبکه ( کابل شبکه و سوئیچ ) طراحی می شوند. سیستم های دوربین مداربسته تحت شبکه از نظر قیمت در رده گران قیمت ترین دوربین های مداربسته قرار می گیرند و در بازار ایران قیمت آنها از 90 دلار شروع می شود. در مقایسه با سیستم های HDcvi و AHD , یک سیستم دوربین مداربسته تحت شبکه حدودا 2 برابر قیمت بیشتری دارد.

از نظر کیفیت تصویر و قابلت توسعه دوربین های مداربسته تحت شبکه بینظیر است و اگر قصد خرید دوربین مداربسته حرفه ای دارید بهترین انتخاب استفاده از سیستم دوربین مداربسته تحت شبکه است.

لنز دوربین مداربسته و تاثیر آن بر قیمت نهایی دوربین

لنز دوربین های مداربسته در انواع ثابت و متغیر تولید می شوند. دوربین مداربسته با لنز متغیر دستی یا برقی جهت کاربرد های دقیق استفاده می شوند و دارای قیمت بیشتری نسبت به لنز ثابت هستند. دوربین های پلاک خوان , دوربین های مربوط به صندوق های فروشگاهی و دوربین هایی که در وروردی ها نصب می گردند همگی از دوربین ملنز متغیر استفاده می شود.

دوربین های لنز ثابت دارای زاویه دید باز ( بین 90 تا 110 درجه) است و برای مصارف عمومی مناسب می باشد. در هنگام خرید دوربین مداربسته از فروشنده بخواهید بسته به نیاز شما دوربین مداربسته با لنز مناسب به شما پیشنهاد دهد.

محصولات دارای ضمانت نامه خریداری کنید

قبل از خرید دوربین مداربسته از گارانتی و اصالت کالا مطمئن شوید.یک شرکت نامعتبر در زمینه فروش دوربین مدار بسته، دوربین هایی بی کیفیت را با گارانتی کوتاه مدت به فروش می رسانند و اگر این سیستم دچار مشکلی شود، شرکت مورد نظر مسولیت آن را به عهده نمی گیرد.

این ضمانت نامه ( گارانتی ) می تواند بصورت کارت یا سریال دوربین مکتوب باشد و یا در فاکتور فروشنده قید گردد.

در مقابل یک شرکت معتبر در رابطه با فروش دوربین و سیستم های امنیتی، گارانتی بلندمدت، خدمات نصب و پس از فروش را در اختیار خریدارانش قرار می دهد. شما می‌توانید از دیا کالا محصولاتی با گارانتی و ضمانت‌دار را با اطمینان کامل خریداری نمایید.

هزینه های جانبی بعد از خرید دوربین مداربسته

در یک سیستم نظارت تصویری کامل , دوربین مداربسته فقط بخشی از سیستم می باشد . موارد بیشتری مانند کابل کواکسیال یا کابل شبکه , پاور , سوئیچ , دستگاه ذخیره کننده , هارد و . . . همگی در کنار هم یک سیستم نظارت تصویری را می سازند. در برخی موارد هزینه تجهیزات جانبی دوربین از قیمت دوربین مداربسته بیشتر می شود. قبل از خرید از فروشنده بخواهید که پیش فاکتور کامل با تجهیزات جانبی مورد نیاز به شما ارائه دهد یا این که سیستم دوربین مداربسته را به صورت پک آماده نصب خریداری نمایید.

دیاکالا جهت رفاه حال مشتریان گرامی اقدام به عرضه پکیج های آماده دوربین مداربسته نموده که در آن تمامی اقلام مورد نیاز شما جهت نصب پیشبینی شده. برای مشاهده قیمت پکیج های دوربین مداربسته اینجا کلیک کنید.

[rev_slider alias=”home-page-cheap”][/rev_slider]

 

هزینه های نصب دوربین مداربسته

قیمت دوربین مداربسته و تجهیزات جانبی سیستم دوربین مداربسته بخشی از هزینه ی آن است. بخش دیگر شامل توجه به هزینه های نصب کابل، اتصالات، منبع تغذیه و هزینه های نگاه داری است. قبل از خرید دوربین مدار بسته، میزان این هزینه ها را برآورد کرده و در نظر داشته باشید.

 

دوربین مداربسته بیسیم هم به کابل نیاز دارد

متاسفانه اغلب مردم تصور اشتباهی نسبت به دوربین مدار بسته بیسیم دارند. این را به خاطر داشته باشید که اگر یک دوربین مداربسته بیسیم تهیه کنیم فقط می توان کابل انتقال اطلاعات آن به دستگاه را حذف کنیم و در هر صورت باید برای تامین برق آن یک سیم کشی به نزدیک ترین منبع برق انجام شود.این را هم باید بدانید که برای تامین برق دوربین مداربسته بیسیم نمی توان از باطری استفاده کرد چون اگر از قوی ترین باطری ها هم استفاده کنیم در نهایت چند روز دوربین بیسیم روشن خواهد ماند و در آخر باید آن را تعویض یا شارژ کرد که این کار در سیستم مدار بسته به هیچ عنوان استاندارد نیست و توصیه نمی شود.مورد دیگر درباره دوربین های بیسیم (wireless) این است که اگر یک دوربین بیسیم را در یک محیط کاملا باز قرار دهیم  برد آن تا نهایت 50  متر خواهد بود و در محیط های بسته به ازای هر دیوار معمولی چیزی حدود 15 متر از برد آن کم میشود.

خرید و نصب دوربین مداربسته پرگرد قانونی دارد؟!

نصب دوربین مداربسته در ایران تا زمانی که حریم خصوصی دیگران را نقض نکند مجاز می باشد. اگر دوربین مداربسته را به صورت دوربین مداربسته مخفی و دوربین جاسوسی نصب نکرده باشید احتمال این موضوع خیلی کم است.مراجع قانونی معمولا نگاه بسیار مثبتی در مورد سیستم های مداربسته دارند البته در صورتی که در یک محیط مشاع مثل پارکینگ ساختمان اقدام به نصب دوربین کرده باشید باید رضایت اکثریت اعضای ساختمان را داشته باشید.

 

جمع بندی:

در نهایت با توجه به نکات فوق می توان نتیجه گرفت که ایتدا هدف خود را از خرید دوربین مداربسته مشخص کنید. نسبت به هدف خود کیفیت مورد نظر و مدت ضبط را مشخص نمایید و در نهایت با توجه به بودجه خود, استاندارد مناسب دوربین مداربسته و لنز مناسب را انتخاب نمایید. بودجه شما یک نکته کلیدی در انتخاب سیستم دوربین مداربسته است . اگر نیاز به یک سیستم مقرون به صرفه دارید از دوربین های مداربسته HDcvi و AHD استفاده کنید و اگر قیمت دوربین مداربسته در اولویت بعد از کیفیت قرار دارد سیستم های دوربین مداربسته تحت شبکه (IP) یک انتخاب هوشمندانه می باشد. سعی کنید تجهیزات کامل را برای نصب یکجا یا به صورت پک دوربین مداربسته بخرید که از نظر قیمت به صرفه تر تمام شود.دوربین های مداربسته را با گارانتی بلند مدت بخرید و از فروشنده بخواهید مدت ضمانت را در فاکتور قید کند.

اهمیت کیفیت سیستم زمانی که به تصاویر دوربین مداربسته احتیاج پیدا می کنید . تصاویر ضبط شده دوربین مداربسته بسیار کلیدی هستند و در مواردی می توانند خسارت های چند ده میلیونی را جبران کنند. در مورد خرید دوربین مداربسته کمی هزینه بیشتر ضرر ندارد .سعی کنید سیستم های با کیفیت و برند استفاده کنید و حتماقبل از خرید دوربین مداربسته با کارشناسان ما در دیاکالا صحبت کنید.

 

خروج از نسخه موبایل