نماد سایت فروشگاه دیاکالا

HD tvi چیست ؟

5/5 - (1 امتیاز)

HDtvi چیست؟

تکنولوژی دوربین مدار بسته HDTVI (مخفف High Definition Transport Video Interface) نوع پردازش تصویر آنالوگ و با کیفیت بالا برای انتقال تصاویر دوربین های مداربسته است. تکنولوژی HD tvi در راستای افزایش رزولوشن تصویر در دوربین های آنالوگ همانند تکنولوژی های IP، AHD، HDCVI و HDSDI بوجود آمد.

تکنولوژی HDTVI چرا به وجود آمد؟

دوربین های مداربسته آنالوگ قدیمی کیفیت تصویر پایین و محدودی داشتند که این موضوع به دلیل انتقال تصاویر با استاندارد های قدیمی تلویزیونی (PAL/NTSC) به وجود می آمد. برای رفع این مشکل متخصصان دست به کار طراحی استانداردهای جدید برای انتقال تصاویر در سیستم آنالوگ زدند و این موضوع منجر به تولید دوربین های مداربسته با تکنولوژی HD-tvi شد.

کیفیت تصویر در دوربین های HDtvi تا چه میزان است؟

دوربین های HD-tvi  در انواع  HD 720P و کیفیت تصویر 1 و 1.3 مگاپیکسل , Full HD 1080p و کیفیت 2 و 3 و 5 مگاپیکسل در بازار موجود است. علاوه بر تصویر خروجی در دوربین های HD tvi مواردی مانند نوع لنز, سنسور تصویر و … نیز در کیفیت دوربین های HD tvi موثر هستند.

دستگاه های ضبط با تکنولوژی HDtvi چیست؟

جهت ذخیره و مدیریت تصاویر دوربین های HD-tvi به یک دستگاه رکوردر (HDTVR ( HDtvi Recorder نیاز است. برند هایی مانند هایک ویژن و رستر از جمله تولید کنندگان اصلی دستگاه های رکروردر HDtvi هستند. دستگاه های ضبط HD-tvi در انواع HD 720p , HD 1080n و Full HD 1080p و 4k تولید شده. در سالهای اخیر دستگاه های رکوردر چند وجهی (XVR) با قابلیت پشتیبانی از دوربین های HDcvi و HD-tvi و AHD به بازار عرضه شده و محدودیت انتخاب دستگاه جهت ضبط دوربین های HDtvi را کمرنگ کرده.

تکنولوژی HDTVI چطور کار می کند؟

تفاوت چندانی بین سیستم مداربسته آنالوگ و سیستم HDtvi از نظر زیر ساخت و بستر وجود ندارد. در سیستم HDTVI تصاویر به صورت دیجیتال در تراشه تصویر دوربین مداربسته تولید می شوند. پس از آن به وسیله یک تراشه کد گذاری اطلاعات با تکنولوژی HD TVI کد شده و برای انتقال اماده می شوند. اطلاعات به صورت سیگنال های HD-TVI از طریق کابل کواکسیال تا محل HDTVR ( رکوردر HDtvi ) انتقال پیدا می کنند. دردستگاه HD-tvi اطلاعات HD-TVI توسط یک Decoder  دیجیتال تبدیل شده و برای ضبط و پخش توسط دستگاه اماده می شوند.

از آنجایی که اطلاعات در دوربین های HD-TVI با همین روش کد گذاری می شوند امکان دیدن تصاویر دوربین های HDTVI برای دیگر DVRهای با تکنولوژی های مشابه (مانند AHD یا HDCVI) وجود ندارد. همچنین در دروبین های آنالوگ نسل جدید امکان مشاهده تصاویر دوربین از طریق اتصال مستقیم دوربین به تلویزیون وجود ندارد چراکه این دوربین ها دیگر از استاندارد های تلویزیونی برای انتقال اطلاعات استفاده نمی کنند.

مشخصه های اصلی تکنولوژی HDTVI چه هستند؟

 

جدول مقایسه سیستم های مداربسته IP , آنالوگ و HDtvi

IP HD-TVI آنالوگ
رزولوشن 720p, 1080p, 5MP , … 720p, 1080p 960H, D1
بستر انتقال اطلاعات کابل شبکه کابل کواکسیال کابل کواکسیال
وجود تاخیر در تصویر حداقل 300 میلی ثانیه ندارد ندارد
بیشترین طول انتقال با کابل 100 متر 500 متر 500 متر
اطلاعات قابل انتقال با کابل تصویر تصویر، صدا، داده و … تصویر، صدا، داده تصویر
نحوه نصب دارای پیچیدگی فنی ساده ساده
هزینه بالا متوسط کم
بازار محبوب و در حال گسترش در حال گسترش محبوب اما در حال کاهش

 

آیا HDTVI یک تکنولوژی انحصاری است؟

این تکنولوژی در انحصار هیچ شرکتی نیست اما معمولا دوربین های مداربسته شرکت هایک ویژن با تکنولوژی HD-tvi  تولید می شوند و هایک ویژن آن را با نام تجاری Turbo HD به بازار معرفی کرده است.

خروج از نسخه موبایل