نماد سایت فروشگاه دیاکالا

دوربین مدار بسته PoE چیست؟

poe network camera
5/5 - (1 امتیاز)

انتقال توان الکتریکی بر بستر کابل شبکه ( power over ethernet : PoE ) به کابل های شبکه این قابلیت را می‌دهد که بتوانند همانند کابل‌های برق عمل کنند و توان مورد نیاز وسیله را تامین نمایند. به‌عنوان‌مثال اگر بخواهید یک دوربین مداربسته تحت شبکه را با یک کابل شبکه ( بدون کابل کشی برق ) در خارج ساختمان نصب و راه‌اندازی نمایید  نیازمند PoE هستید.

فناوری PoE سبب می‌شود که کابل‌های شبکه معمولی به‌عنوان سیم‌های برق عمل کنند. در یک شبکه که PoE وجود دارد جریان الکتریکی مستقیم (DC)  در کنار ترافیک داده شبکه اترنت از کابل عبور می‌کند. بسیاری از دستگاه‌های PoE از استانداردهای IEEE 802.3af یا 802.3at پشتیبانی می‌کنند.

همه چیز در رابطه با POE

تجهیزاتی که قابلیت پشتیبانی از  POE را دارند امکان تغذیه برق از طریق شبکه را دارند و همان کابلی که آنها را به شبکه متصل می کند برق مصرفی خود را نیز تامین می کنند.

دوربین مدار بسته POE چیست ؟

دوربین مدار بسته POE قابلیت این را دارد تا برق خود را از طریق کابل شبکه تغذیه نماید . البته برق این دوربین مداربسته الزاما از این روش تامین نمی شود و این قابلیت را به عنوان یک امتیاز نسبت به دوربین های هم رده ی خود دارا می باشند . برای تغذیه ی این نوع از دوربین های مدار بسته هم می توان از NVR POE و هم از سوئیچ شبکه با قابلیت POE استفاده نمود .

دستگاه ضبط دوربین مداربسته یا NVR POE چیست؟

این دستگاه nvr با دارا بودن قابلیت POE برق مورد نیاز دوربین مداربسته شبکه را نیز تامین می کند . فقط کافیست کابل شبکه گرفته شده از دوربین مداربسته شبکه را به سوکت POE دستگاه اتصال دهید . البته این روش در زمانی کاربرد دارد که دوربین ها هر کدام یک کابل مستقل داشته و مستقیما به دستگاه NVR وصل شوند در غیر این صورت باید از سوئیچ POE استفاده نمود .

POE Injector چیست؟

منبع تغزیه ی POE یا به عبارتی POE Injector یک سخت افزار اضافه شده به دستگاه های NVR می باشد که با ورود کابل شبکه به دستگاه ، خروجی آن را به صورت POE صادر می کند .

نکات استفاده از دوربین مدار بسته POE :

برای تغذیه دوربین مدار بسته POE به چه تجهیزاتی نیاز خواهد بود؟

برای تغذیه دوربین ها به صورت POE شما باید از یکی از سه وسیله زیر استفاده کنید:

نقاط ضعف در روش تغذیه POE

تغذیه POE دستگاه ها دارای یک عیب بزرگ است. هزینه تجهیزات POE به مراتب بالاتر از تجهیزات عادی سیستم دوربین مداربسته است. این نقطه ضعف باعث می شود استفاده از سیستم های POE تا حد زیادی محدود شود. عیب دیگر سیستم های POE محدودیت توان خروجی آنهاست. در انتخاب اجزای سیستم باید به توان خروجی PoE دقت شود.

در مقابل استفاده از سیستم تغذیه POE میتواند پیچیدگی ها و زمان مورد نیاز برای اجرای سیستم مداربسته را شدت کاهش داده و ایمنی سیستم دوربین مداربسته را افزایش دهد.

 

منابع: veracityglobal و  lifewire

خروج از نسخه موبایل