دوربین مداربسته برای انبار
دوربین های مداربسته برای انبار
Rate this post

در بیشترمجتمع های مسکونی، اماکن تجاری، بخش های خصوصی و سازمان های دولتی برای تامین امنیت مورد نیاز با توجه به موقعیت مکانی از دوربین های مداربسته استفاده می کنند. میتوان گفت تمامی مجتمع های تجاری و سازمان های دولتی و بخش های خصوصی کالاهای مصرفی خود را به صورت بسته بندی های مشخص با نظم خاصی درمحیط سوله ویا انبار نگهداری میکنند.

به دلیل تجمع زیاد این محصولات در یک مکان مشخص به طبع احتمال سرقت ازکالاهای موجود در سوله با سهولت بیشتری امکان پذیراست. برای امنیت بیشتر انبارها بهتر است از دوربین مداربسته مخصوص با ویژگی های منحصر به فرد مورد نیاز برای سوله ها و یا انبار ها استفاده کرد.

تاثیر دوربین های مداربسته در نگهداری از انبار :

ویژگی های این دوربین ها که از دوربین های اماکن مسکونی متمایزشان کرده به شرح زیر میباشد:

– دوربین های مدار بسته مورد استفاده درانبارها به دلیل وجود تکنولوژی مادون قرمز، امکان دیدن تصاویر را در نور بسیار کم نیز فراهم میکند و این امکان را به صاحبان انبار میدهد تا در خارج از انبارهم نظارت کافی داشته باشند. این تکنولوژی ویژگی اصلی دوربین های مداربسته مورد استفاده در انبار به شمار میرود.

– قابلیت دیگر این دوربین ها آن است که به تلفن های همراه و سیستم های کامپیوتری متصل میشوند و شما میتوانیدبه راحتی از راه دور نظارت کافی بر محیط را داشته باشید و یا حتی تصاویر را به صورت کاملا آنلاین ببینید و در شبکه انتشار دهید.

-از مهمترین ویژگی های این دوربین ها داشتن رزولوشن بالا میباشد. دقت و کیفیت لنز استفاده شده در دوربین های مداربسته مورد نیاز در انبارها تمامی تصاویر را با کیفیت و وضوح بسیار بالایی ضبط و ذخیره میکنند.

–  به دلیل حساسیت موجود در انبار ها،  دوربین های مداربسته مورد نیاز در سوله ها دارای استاندارد ip  میباشند. ip مخفف عبارت Ingress Protection است. این استاندارد که از ویژگی های مهم این دوربین ها میباشد، وظیفه بررسی مقاومت دوربین ها را به هنگام ورود گرد وغبار و مایعات بر عهده دارد.

– داشتن استحکام بالای بدنه دوربین های مداربسته و خاصیت ضدانفجار و ضد حریق بودن آن از ویژگی های بسیار مهم و حیاتی  این نوع از  دوربین ها میباشد. بدین معنا که در هنگام ضربه خوردن در زمان سرقت و یا در هنگام آتش سوزی این دوربین ها با همان کیفیت قادر به ضبط و ذخیره تصاویر هستند.

انواع دوربین های مداربسته برای استفاده در انبار انواع دوربین های مداربسته برای استفاده در انبار :

درصورت نیاز به دوربین های مدار بسته جهت تامین امنیت انبار خود باتوجه به موقعیت مکانی موردنظر و شرایط نگهداری محصولات خود میتوانید از دوربینی استفاده کنید که ویژگی های لازم جهت تامین نیاز شما را داشته باشد. دوربین های مداربسته مورد استفاده در انبار انواع مختلفی دارند که شما میتوانید با توجه به نیاز خود و راهنمایی های تکنسین های متخصص از آنها استفاده کنید. ما دراینجا برای سهولت در انتخاب شما برای تهیه دوربین مداربسته مورد نظر به معرفی انواع این نوع از دوربین های مداربسته مورد استفاده درانبار و ویژگی های هرکدام از آنها میپردازیم. با مطالعه ویژگی هایی از این دوربین ها و راهنمایی های افراد متخصص  میتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

دوربین های مداربسته تحت شبکه، رزولوشن و کیفیت بالای 4 مگاپیکسلی در ضبط تصاویر دارند و از دیگر قابلیت های این دوربین ها شمارش افراد و تعداد اجناس میباشد و میتواند از کم و زیاد شدن محاسبه تعداد اجناس توسط انباردار ها جلوگیری کند. این نوع دوربین ها بیشتر در مکان های بسیار حساس مورد استفاده قرار میگیرند. در هنگام نصب این نوع از دوربین های مداربسته از کابل های cat5,cat6 استفاده میشود چراکه این کابل ها قادر به ضبط و ذخیره تصاویر با جزئیات بسیار بالایی خواهند بود. از دیگر امکانات و قابلیت های این دوربین ها اتصال آن به گوشی های موبایل و سیستم های کامپیوتری میباشد و این امکان برای مصرف کنندگان فراهم خواهد بود تا به راحتی بتوانند تصاویر را به صورت آنلاین در هر کجا که هستند نظاره گر باشند و درون شبکه منتشر کنند.

– دوربین های مداربسته مناسب برای انبار، هوشمند که به دلیل وجود سنسور های بسیار حساسی که درانواع این دوربین ها تعبیه شده قابلیت پردازش تصاویر را به راحتی امکان پذیر میکند و همچنین امکان شناسایی چهره اشخاص به صورت هوشمند در این نوع از دوربین ها وجود خواهد داشت . این دوربین ها بعد از آنالیز و تجزیه و تحلیل میتوانند به قسمت های دیگر هشدار دهند و در افزایش امنیت اماکن نقش بسزایی خواهند داشت.

– دوربین های مداربسته PTZ  یکی از بهترین دوربین های نظارتی در انبار ها میباشند. قابلیت ویژه و منحصر به فرد این دوربین ها پوشش دادن محیط های وسیعتر نسبت به دیگر انواع دوربین های مداربسته میباشد. به طور کلی میتوان گفت این دوربین ها توانایی حرکت در مسیر های از پیش تعریف شده را نیز دارند بدین معنا که در زمان حرکت میتوانند دو بخش مجزا از هم را پوشش دهند و قابلیت زوم روی هرکدام از جهات تعیین شده را دارند.

دوربین های مداربسته چشم ماهی یا پانوراما دارای دید وسیع 360 درجه هستند. این دوربین ها بیشتر برای انبارهایی که زاویه های زیادی دارند پیشنهاد میشود. لنزاستفاده شده در دوربین های پانوراما یا همان چشم ماهی، چشم انداز گسترده و وسیعی  را میتواند ضبط و ذخیره کند و یک تصویر کلی از مکان مورد نظر را دراختیار شما قرار میدهد. متاسفانه از معایب این نوع از دوربین ها عدم ثبت جزئیات میباشد که این مشکل در تاریکی و نور کم عدم تشخیص تصاویر را تشدید خواهدکرد.

نحوه خرید بهترین دوربین مداربسته برای انبارنحوه خرید بهترین دوربین مداربسته برای انبار:

پیشنهاد ما به شما در این شرایط استفاده از دوربین های مداربسته ای میباشد که قابلیت ضبط و ذخیره جزئیات را با کیفیت بالاتری دارند. برای تهیه دوربین های مداربسته مورد استفاده در انبار بهتر است از متخصصین این محصولات راهنمایی بگیرید چرا که نصب دوربین های مدار بسته نیازمند تخصص بالایی میباشد و افراد غیر حرفه ای و نابلد از تنظیمات و ساختار و زاویه دید این دوربین ها آگاهی کاملی ندارند.

نصاب های حرفه ای و مجرب دوربین های مداربسته  از انواع این دوربین ها، ساختار آن ، نحوه نصب دوربین، زاویه دید دوربین در مکان مورد نظر و تنظیمات این دوربین ها  و نرم افزار های مورد استفاده در آن ها آگاهی کامل دارند.

تعمیرکاران مجرب این مجموعه از نحوه صحیح  جهات  مناسب نصب دوربین های مداربسته در مکان های مورد نظر  مطلع هستند و شما با اطمینان خاطر میتوانید از تجربیات این افراد جهت تامین امنیت مورد نیاز برای انبارهای خود بهرمند شوید. بعد از نصب دوربین های مداربسته از برچسب های مخصوص نصب دوربین غافل نشوید. استفاده از این برچسب ها درمکان هایی که مجهز به دوربین های مداربسته میباشند جهت آگاهی و احترام به حریم شخصی افراد و جلوگیری از وقوع جرم الزامی میباشد.

خرید مطمئن دوربین های مادربسته مناسب انبار :

دوربین های مداربسته مورد استفاده در انبار ها از گارانتی های ویژه ای برخوردار هستند، که با توجه به برند و شرکت سازنده محصول خدمات ارائه شده هرکدام متفاوت خواهد بود. به طور کلی میتوان گفت از شروط استفاده از گارانتی این محصولات نصب دوربین های مداربسته توسط تکنسین های متخصص و حرفه ای این مجموعه میباشد. اگر بعد از خرید این محصول، متوجه شدید که کالای شما قابلیت ها و ویژگی هایی را که شرکت تولید کننده از طریق تبلیغات ارائه کرده بود را نداشت و یا در مدت زمان تعیین شده محصول شما دچار هرگونه عیب و یا نقصی شد شرکت ارائه دهنده گارانتی موظف است محصول را پس گرفته و هزینه پرداخت شده را پس بدهد. درصورت اختلال و نقص فنی و یا نرم افزاری در دوربین های مداربسته تعمیرکاران متخصص و حرفه ای این مجموعه موظف به تعمیر و یا تعویض کالای مورد  نظر طبق گارانتی محصول شما هستند.

قیمت دوربین های مداربسته  مورد استفاده در انبار به عوامل متعددی بستگی دارد که از مهمترین این عوامل میتوان به برند این محصول وشرکت سازنده آن اشاره کرد. در صورت نیاز به دوربین های مدار بسته مورد استفاده در انبار به دلیل نوسانات قیمتی و عوامل مختلف که موجب اختلاف قیمت در این نوع از دوربین ها میباشد میتوانید با مشورت گرفتن از افراد متخصص و حرفه ای و با توجه به بودجه در نظر گرفته شده جهت خرید این محصول اقدام فرمایید.

بررسی کلی دوربین مداربسته انباربررسی کلی انواع دوربین های مداربسته مناسب برای انبار :

رزولوشن دوربین انتخابی خود را حداقل 1080P در نظر بگیرید؛ حتی اگر انبارتان کوچک باشد، زیرا که راهرو ها بلند و درنتیجه مسافت طولانی تا هدف نیاز به کیفیت و دقت بالایی در ضبط تصاویر خواهد داشت. رزولوشن های SD و 720P برای فاصله های نزدیک هم جزئیات کمی را نشان می دهند و دید کلی را از فضا میتوان گفت به شما میدهد. بهرحال اگر دوربین مداربسته با رزولوشن بالاتر استفاده می کنید.(5مگاپیکسل یا بیشتر)، بدلیل میزان نور ناکافی و لوکس پایین در اغلب انبارها ممکن است میزان نویز تصویر بدست آمده بدلیل ضعف کارایی بعضی دوربینهای مداربسته در نور کم، آزاردهنده و میتوان گفت ناواضح می باشد.

منبع نور IR(دید در شب) می تواند فعالیت در تاریکی و شب را نیز به خوبی روز ضبط کند. زمانی که لامپهای کارگاه و انبار بعد از ساعتهای کاری، خاموش میشوند دوربین های مداربسته با قابلیت کار در نور خیلی کم هم به سختی می توانند اجسام را ببینند و بهتر است از دوربین هایی با منبع نور IR همانطور که گفتیم استفاده شود.اگر تنها مروری بر صحنه ها یا فعالیتهای رایج در انبار مد نظر بود، دوربین مداربسته پانورامیک می تواند بهترین گزینه باشد؛ زیرا که محدوده وسیعی را تحت پوشش قرار داده و علاوه بر قفسه ها کف انبار را نیز به خوبی زیر نظر دارد.

البته برای شناسایی و دقت بر روی جزئیات کوچک و ریز مانند چهره و .. خیلی قابل اعتماد نیستند. زیرا با توجه به ارتفاع بلند سقف ها و محل نصب دوربین ها و همچنین زاویه دید بسته دوربین های تنظیم شده در در انبار و سوله ها و فاصله زیاد دوربین مداربسته پانورامیک تا شیء مورد نظر ممکن است به نتیجه دلخواه نرسیم. اگر نیاز به جزئیات بیشتری دارید بیشتر توصیه می کنیم از چندین دوربین مداربسته بجای یک دوربین مداربسته پانورامیک استفاده کنید تا هم خیالتان راحت شود و هم گذر حتی مگس ها هم از چشمتان دور نماند!

سخن آخر

دوربین ها یک ابزار نظارتی دقیق میباشند. هدف از نصب دوربین های مداربسته مورد استفاده در انبار ها علاوه بر نظارت بر کارکنان و محافظت از کالاها منجر به  اقدامات پیشگیرانه نیز می شود. توجه داشته باشید که بهتر است برای امنیت بیشتر علاوه بر نصب دوربین های مداربسته ازدزدگیر اماکن، درب های محکم و حرفه ای، قفل های پیشرفته نیز برای انبار های خود استفاده کنید. دوربین های مداربسته استفاده شده در انبارها نسبت به دوربین هایی که در خانه ها استفاده میکنند متفاوت بوده و ویژگی های منحصربه فرد خود را دارد.